Εργασιακές σχέσεις, εκπαίδευση, αξιολόγηση και ικανοποίηση προσωπικού. Στοιχεία απο επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα στην Κύπρο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-08-31Συγγραφέας
Ταπεινού, Χαρά
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στόχος της παρούσας διπλωματικής ήταν να μελετηθεί κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι συγκεκριμένης ιδιωτικής επιχείρησης από την εργασία τους και να επισημανθούν οι παράγοντες από τους οποίους επηρεάζεται η ικανοποίησή τους. Επίσης, ερευνήθηκε η σχέση εργαζομένων και προϊσταμένων/διευθυντών καθώς και οι τρόποι αξιολόγησης και εκπαίδευσης του προσωπικού. Μέσα από προτάσεις που έκαναν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι εντοπίζονται τρόποι βελτίωσης της εκπαίδευσης και της αξιολόγησης.
Στο θεωρητικό μέρος της διατριβής αναλύονται καταρχήν οι τρόποι με τους οποίους οργανώνεται η επιχείρηση σε τμήματα/υπεύθυνους τμημάτων και το εύρος διοίκησης. Ακολούθως περιγράφονται ποια είναι τα χαρακτηριστικά του σωστού προϊσταμένου/διευθυντή και οι τρόποι εκπαίδευσης και αξιολόγησης των εργαζομένων. Επίσης περιγράφονται οι τρόποι με τους οποίους παρακινείται το προσωπικό και τέλος αναλύονται οι διάφοροι τύποι σχέσεων μεταξύ προσωπικού και προϊσταμένων.
Στο εμπειρικό μέρος διεξήχθη έρευνα ώστε να μελετηθεί η παρακίνηση, οι σχέσεις των εργαζομένων, ο τρόπος αξιολόγησης και εκπαίδευσης του προσωπικού σε ιδιωτική εταιρεία. Για τον σκοπό αυτό συντάχθηκε ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από όλους τους εργαζομένους. Η ανάλυση των συμπερασμάτων έγινε μέσω SPSS και η παράθεση των αποτελεσμάτων με πίνακες της SPSS καθώς και διαγράμματα της Excel.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό οι προϊστάμενοι/διευθυντές μεριμνούν για την ικανοποίηση των εργαζομένων, ενδιαφέρονται για την ικανοποίηση των αναγκών τους και στηρίζουν την εργασία τους. Επίσης διατηρούν καλές σχέσεις με το προσωπικό και φαίνεται πως το εργασιακό περιβάλλον είναι πολύ ικανοποιητικό τόσο για το προσωπικό όσο και για τα στελέχη. Δεν διαπιστώνονται διακρίσεις σε σχέση με το φύλο ή την θέση των εργαζομένων. Επιπρόσθετα φαίνεται ότι η διοίκηση είναι συγκεντρωτική και δεν αφήνει πολλά περιθώρια συμμετοχής στις διοικητικές αποφάσεις από το προσωπικό. Τέλος διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της εκπαίδευσης και της αξιολόγησης των εργαζομένων και παρατίθενται σχετικές προτάσεις από το ίδιο το προσωπικό.