Η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στα χρόνια της οικονομικής κρίσης: Η ικανοποίηση και η απόδοση των εργαζομένων στην ξενοδοχειακή βιομηχανία
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τον βαθμό σπουδαιότητας οκτώ παραγόντων παρακίνησης για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους πεντάστερων και τετράστερων ξενοδοχείων στην Αγία Νάπα καθώς και τον βαθμό ικανοποίησης από την παροχή αυτών. Επιπρόσθετα η έρευνα ζητούσε την άποψη των υπαλλήλων για την επίδραση της οικονομικής κρίσης στην απόδοσή τους.
Αρχικά, μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση παρουσιάζονται οι βασικότερες θεωρίες παρακίνησης, η έννοια της εργασιακής ικανοποίησης και της οργανωσιακής δέσμευσης. Στη συνέχεια για να απαντηθούν τα ερωτήματα της μελέτης, πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη συμμετοχή 84 ξενοδοχοϋπαλλήλων που εργάζονται σε πεντάστερα και τετράστερα ξενοδοχεία της Αγίας Νάπας. Η έρευνα έγινε με τη διανομή ερωτηματολογίου που αποτελείτο από 23 ερωτήσεις.
Από την έρευνα εξήχθησαν τα πιο κάτω συμπεράσματα: Η συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων καθώς επίσης και η ύπαρξη ενδιαφέροντος στα καθήκοντά τους είναι τα σημαντικότερα κίνητρα για αύξηση της παραγωγικότητας και της απόδοσής τους, ενώ τα λιγότερο σημαντικά είναι η ελευθερία ανάληψης πρωτοβουλιών και οι ευκαιρίες για ανέλιξη. Επιπρόσθετα, η αναγνώριση της προσπάθειας από τον προϊστάμενο είναι το σημαντικότερο κίνητρο για τους υπαλλήλους που έχουν εμπειρία από 0-3 έτη στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, ενώ για τους υπαλλήλους που έχουν εμπειρία περισσότερη από 20 χρόνια το σημαντικότερο κίνητρο είναι η ελευθερία ανάληψης πρωτοβουλιών.