Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook για ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις Δομές Δεδομένων, στο μάθημα του προγραμματισμού του Γενικού Λυκείου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-08-24Συγγραφέας
Χατζηθωμά, Κωνσταντίνος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή έχει στόχο το σχεδιασμό και υλοποίηση μιας εφαρμογής στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook για ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις Δομές Δεδομένων, στο μάθημα του προγραμματισμού του Γενικού Λυκείου. Το εκπαιδευτικό μοντέλο της Laurillard είναι εκείνο που επιλέχθηκε τελικά για να στηριχθεί η εφαρμογή, αφού πρώτα έγινε βιβλιογραφική επισκόπηση.
Πριν το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής εφαρμογής έπρεπε να καθοριστούν οι απαιτήσεις που έχουν από αυτή οι μαθητές-χρήστες και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα στην τάξη. Η έρευνα έγινε με χρήση ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν στους εμπλεκόμενους τόσο σε ηλεκτρονική όσο και σε έντυπη μορφή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έγιναν χρήσιμα εργαλεία για το στάδιο της σχεδίασης. Εδώ αποφασίστηκε να γίνει χρήση ασκήσεων-τεστ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις αντιστοίχιση και ερωτήσεις σε σταυρόλεξα. Θα εξεταστεί το κεφάλαιο του μαθήματος προγραμματισμού που ασχολείται με τις Δομές Δεδομένων. Η ανατροφοδότηση που δίνεται στους χρήστες είναι διαφορετική κάθε φορά με εικόνες, βίντεο και link να κυριαρχούν.
Αφού ολοκληρώθηκε η εφαρμογή έγινε προσπάθεια αξιολόγησής της από τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής. Μοιράστηκαν λοιπόν ερωτηματολόγια σε εκείνους που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή, ακόμα και σε αρχικό στάδιο, και αξιολογήθηκε η ευχρηστία και η εκπλήρωση των προσδοκιών των χρηστών. Το θετικό είναι ότι οι προσδοκίες αυτές εκπληρώθηκαν: οι μαθητές έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι και οι εκπαιδευτικοί βρήκαν άλλο ένα εργαλείο για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού τους έργου.