Show simple item record

dc.contributor.advisorΜητρόπουλος, Ιωάννης
dc.contributor.authorΠαγάνη, Ιωάννα
dc.contributor.otherPagani, Ioanna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-19
dc.date.accessioned2015-08-20T05:42:34Z
dc.date.available2015-08-20T05:42:34Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-08-20
dc.identifier.otherΔΜΥ/2015/00308el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2007
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ αυτισμός είναι μια διάχυτη νευροαναπτυξιακή διαταραχή, άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώνεται από την βρεφική ηλικία και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή. Χαρακτηρίζεται από ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στη δημιουργία σχέσης, στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία και στο παιχνίδι-σκέψη-φαντασία. Τα συμπτώματα ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο, τη σοβαρότητα, τη συνύπαρξη άλλων ιατρικών καταστάσεων, την ιδιοσυγκρασία του ατόμου και περιβάλλοντος. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό, όπως απεικονίζεται στο επίπεδο των δεξιοτήτων επικοινωνίας, δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, κοινωνικοποίησης και κινητικής ανάπτυξης. Η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό διενεργήθηκε με χρήση της κλίμακας Vineland. Η έρευνα έλαβε χώρα σε ένα δείγμα 120 παιδιών με αυτισμό, τα οποία προέρχονται από την πόλη των Πατρών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επικοινωνία, οι καθημερινές δραστηριότητες, η κοινωνικοποίηση και οι κινητικές δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, ενώ ανέδειξαν τη συμβολή της εργοθεραπείας. Το επίπεδο επικοινωνίας των παιδιών με αυτισμό δεν επηρεάζεται κανένα δημογραφικό στοιχείο. Το επίπεδο των καθημερινών δραστηριοτήτων των παιδιών με αυτισμό επηρεάζεται από την ηλικιακή ομάδα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και από τη θεραπευτική παρέμβαση. Το επίπεδο κοινωνικοποίησης των παιδιών με αυτισμό εμφανίζεται υψηλότερο από τα προηγούμενα και επηρεάζεται θετικά από την ηλικία και την εκπαιδευτική βαθμίδα. Το επίπεδο κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό επίσης εμφανίζεται υψηλότερο από την επικοινωνία και τις καθημερινές δραστηριότητες, ενώ δεν επηρεάζεται από κανένα δημογραφικό στοιχείο.el_GR
dc.format.extent76 σ. 30 εκel_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑυτισμόςel_GR
dc.subjectAutismel_GR
dc.subjectΚλίμακα Vinelandel_GR
dc.subjectVineland scaleel_GR
dc.subjectΑυτισμός -- Εργοθεραπείαel_GR
dc.subjectAutism -- Occupational therapyel_GR
dc.titleΗ καταγραφή της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό με τη χρήση της κλίμακας Vineland και ο ρόλος της εργοθεραπείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAutism is a pervasive neurodevelopmental disorder of unknown cause that occurs from infancy and lasts throughout life. Characterized by qualitative differences in social interaction and create relationship, verbal and nonverbal communication and in game-thought-imagination. Symptoms vary depending on the age and developmental stage, the severity, the coexistence of other medical conditions, temperament of the individual and the environment. The purpose of this research is to outline the functionality of children with autism, as shown at the level of communication skills, activities of daily living, socialization and motor development. The profile of children with autism is approached using the Vineland scale. The research took place in a sample of 120 children with autism, from the city of Patras. The results showed that communication, daily activities, socialization and motor skills of children with autism are particularly low. Moreover, the results showed the contribution of occupational therapy. The level of communication of children with autism is low, while not affecting anyone demographic element. The level of daily activities of children with autism is affected by age, level of education, the economic situation of the family and the therapeutic intervention. The level of socialization of children with autism appears to be higher than the previous skills and it is positively influenced by the age and level of education. The level of motor skills of children with autism also appears to be higher than communication and daily activities, while not affecting anyone demographic element.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record