Μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών με έμφαση στον γαστρονομικό τουρισμό: Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-07-22Συγγραφέας
Δελή, Ηλέκτρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα εργασία αναλύει το φαινόμενο του γαστρονομικού τουρισμού με την χρήση της μελέτης περίπτωσης της Θεσσαλονίκης, μίας πόλης ιδιαίτερα δημοφιλής τόσο στους Ευρωπαίους τουρίστες όσο και παγκοσμίως.
Αρχικά, αναλύθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση της εργασίας, στην οποία προσδιορίστηκε η θεωρία γύρω από το μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών, τον κύκλο ζωής ενός τουριστικού προορισμού, τις ανταγωνιστικές στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται στους τουριστικούς προορισμούς, ενώ αναφέρθηκαν και τα συστατικά μέρη της τουριστικής τοποθεσίας.
Στην συνέχεια του κεφαλαίου αυτού, αναλύθηκε η θεωρία πάνω στην σχέση γαστρονομίας με τον τουρισμό. Πρέπει εδώ να αναφερθεί ότι ο γαστρονομικός τουρισμός έχει και προοπτικές ανάπτυξης, ενώ πολλές πόλεις παγκοσμίως χρησιμοποιούν τις γαστρονομικές τους ιδιαιτερότητες ώστε να προσελκύσουν επισκέπτες. Βεβαίως, η γαστρονομία είναι συνυφασμένη με τον τουρισμό μιας και η πλειοψηφία των επισκεπτών θα δοκιμάσει την τοπική κουζίνα. Επιπλέον, οι γαστρονομικοί τουρίστες δεν ξεχωρίζουν με μεγάλη ευκολία σε σχέση με τους απλούς επισκέπτες. Μία από τις βασικές τους διαφορές όμως είναι ότι αναζητούν όχι μόνο γαστρονομικές ιδιαιτερότητες στην πόλη που επισκέπτονται αλλά συμμετέχουν και σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σχετικές με την γαστρονομία.
Στο ερευνητικό πλαίσιο της εργασίας, διανεμήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε αλλοδαπούς επισκέπτες στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Συλλέχθηκαν εκατό ερωτηματολόγια και σκοπός ήταν να αναζητήσουμε τους λόγους που οι συγκεκριμένοι επισκέπτες επέλεξαν την Θεσσαλονίκη και αν η γαστρονομία της πόλης τους ικανοποίησε και είναι στοιχείο που τους κάνει να επισκεφτούν ξανά την συγκεκριμένη πόλη. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ενώ οι επισκέπτες που ερωτήθηκαν μπορούν να θεωρηθούν γαστρονομικοί, η γαστρονομία της πόλης δεν τους επηρεάζει σημαντικά ώστε να επισκεφτούν την πόλη στο μέλλον, παρά το γεγονός ότι η ικανοποίηση τους κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Συμπερασματικά, οι τοπικοί φορείς μπορούν να ενισχύσουν την προώθηση των γαστρονομικών ιδιαιτεροτήτων της πόλης στο εξωτερικό, ώστε οι επισκέπτες να αναζητήσουν τις γεύσεις αυτές και να αντλήσουν μεγαλύτερη ικανοποίηση. Σε περίπτωση που η στρατηγική αυτή είναι επιτυχής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τοπικούς φορείς άλλων πόλεων που χαρακτηρίζονται επίσης από γαστρονομικές ιδιαιτερότητες.