dc.description.abstract | Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη στον χώρο των υπηρεσιών σε όλους τους τομείς. Στην κατεύθυνση αυτή εξελίσσονται και
οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, όπως τα μουσεία, τα οποία εκτός από τη διαφύλαξη και προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, προσφέρουν στον επισκέπτη τη δυνατότητα εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας. Ειδικότερα τα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία προσφέρουν στο κοινό αξιόλογα εκθέματα με τεράστιο συμβολισμό, ως το «αληθινό υλικό» του έθνους (Hamilakis, 2007).
Τα μουσεία προκειμένου να εκπληρώσουν τη σημαντική αποστολή τους, οφείλουν όχι μόνο
να επιβιώσουν, αλλά να παραμείνουν ανταγωνιστικά, απέναντι στην μεγάλη ποικιλία
επιλογών ψυχαγωγίας που υπάρχουν στον σύγχρονο κόσμο. Οι υπεύθυνοι των μουσείων καλούνται να ανταποκριθούν στην πρόκληση αυτή, σε ένα πλαίσιο όπου επικρατούν αντίξοες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες, μείωση ιδιωτικών χορηγιών και διάθεση λιγότερων κρατικών πόρων, εστιάζοντας στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Συνεπώς, πιο επιτακτικά από ποτέ, θεωρείται επιβεβλημένη η εφαρμογή του Μάρκετινγκ στα μουσεία με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Το Μάρκετινγκ Μουσείων, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, προσπαθεί να κατανοήσει τις ανάγκες του επισκέπτη, παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που το κοινό επιθυμεί. Συνέπεια της ποιοτικής υπηρεσίας είναι η ικανοποίηση του επισκέπτη που οδηγεί σε
θετικές συμπεριφορικές προθέσεις, όπως η διάθεση διάδοσης του μουσείου σε τρίτους και
η επίσκεψη ξανά στο μέλλον.
Το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας, εκπροσωπεί διεθνώς τον ελληνικό πολιτισμό και φιλοδοξεί να αναδειχθεί μεταξύ των διασημότερων μουσείων του κόσμου. Για την κατάκτηση και τη διατήρηση της θέσης αυτής, εφόδιο αποτελεί η δημιουργία ενός ισχυρού brand name, μέσω στρατηγικής τοποθέτησης που επενδύει, όχι μόνο στα σημαντικά εκθέματα, αλλά και στην υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών. Για τον λόγο αυτό, στην παρούσα διατριβή, πραγματοποιήθηκε έρευνα
με αντικείμενο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης,
τη συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών και τις μελλοντικές τους προθέσεις σχετικά με
το μουσείο.
Η μεθοδολογία της μελέτης στηρίχθηκε σε πρωτογενή ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, βάσει του μοντέλου HISTOQUAL, που διανεμήθηκε σε 192 επισκέπτες. Βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι πως η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και η συνολική ικανοποίηση του κοινού από την επίσκεψή τους στο
Νέο Μουσείο Ακρόπολης, κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Από τις διαστάσεις της ποιότητας, σύμφωνα με το μοντέλο μέτρησης που επελέχθη, παρατηρήθηκε πως η συνολική ικανοποίηση επηρεάζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από τα «Απτά Στοιχεία» και ακολουθούν τα «Προϊόντα» και η «Ανταπόκριση», ενώ όπως διαπιστώθηκε οι διαστάσεις «Επικοινωνία»
και «Ενσυναίσθηση» δεν λειτουργούν ως ανεξάρτητοι προγνωστικοί παράγοντες, όσον αφορά την ικανοποίηση. Τέλος σχετικά με τις συμπεριφορικές προθέσεις, διάδοση και επανεπισκεψιμότητα, διαπιστώθηκε πως επηρεάζονται θετικά από τη συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών. | el_GR |
dc.description.translatedabstract | During the last two decades, a great advancement of services in all the sectors has been evolved. Following this, nonprofit organizations, such as museums, offer to their visitors
an opportunity to education and entertainment as well as conservation and promotion
of national heritage. Specifically the Greek museums of ancient antiquity provide people with remarkable exhibits of great symbolism as the nation’s "real material" (Hamilakis, 2007).
In order for the museums to accomplish their unique and significant mission, it is required
not only to survive but also to remain active and competitive towards the vast variety
of contemporary ways of entertainment. Therefore, museum curators and managers
have to meet such challenges by providing services of high standards regardless of any
socio-economic difficulties such as decrease of funds and reduced state financial resources.
Thus, it is imperative that Museum Marketing should be applied with a view to provide more qualitative services. Museum Marketing, according to the current trends, aims to understand the public’s needs and consequently provide goods and services based on their desires.
As a result, qualitative services will ensure the visitors’ satisfaction, which in turn will lead to positive behavioral intentions by promoting and visiting the museum again.
The New Acropolis Museum, one of the most remarkable national museums, represents the Greek civilization and culture and aspires to be accredited as a world-famous one. Therefore,
a "strong" brand name should be created so as to achieve and maintain this first place by investing in major and significant exhibits and qualitative services too. For all the above reasons, in this dissertation a research has been carried out based on the quality of the provided services in the New Acropolis Museum, the visitors’ overall satisfaction and future behavioral intentions.
The methodological approach was based on primary quantitative research using a structured questionnaire, according to the HISTOQUAL model. The sample consisted of 192 visitors. The main conclusions of the study indicate that the quality of services provided and the overall visitors’ satisfaction in the New Acropolis Museum are of high standard.
From the quality dimensions, under examination overall satisfaction is greatly affected by "Tangibles" following the "Product" and "Responsiveness"; whereas "Communication" and "Empathy" factors cannot predict overall satisfaction. Finally, behavioral intentions, recommend and re-visiting, are positively influenced by the visitors’ overall satisfaction. | el_GR |