Οι στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι εταιρίες για προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά: Πετυγχαίνουν τους στόχους τους;
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-07-21Συγγραφέας
Αυγουστή, Ζωή
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα παιδιά αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της οικονομίας, αφού ολόκληρες βιομηχανίες κτίζονται γύρω από αυτά. Από πολύ μικρές ηλικίες ακόμη υποσυνείδητα επηρεάζονται από τις διαφημίσεις αλλά και από άλλες τεχνικές μάρκετινγκ. Μπορεί ακόμη να μην είναι οικονομικά ανεξάρτητα και να ζητούν από τους γονείς τους να τους αγοράσουν ότι τα ίδια επιθυμούν, όμως επηρεάζουν με τις αποφάσεις τους τις αγοραστικές επιλογές του νοικοκυριού. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως είναι το μελλοντικό αγοραστικό κοινό, που οι περισσότερες αγοραστικές συνήθειες θα τους κρατήσουν για χρόνια.
Αυτή την πολύ σημαντική ομάδα καταναλωτών προσπαθήσαμε να μελετήσουμε εν μέσω της οικονομικής κρίσης και θέσαμε ως στόχο να απαντήσουμε σε διάφορα ερωτήματα σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά των παιδιών. Πόσο τελικά οι μέθοδοι μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται επηρεάζουν τα παιδιά; Ποια μέθοδος είναι η πιο αποτελεσματική; Πόση «επιρροή» έχουν τα παιδιά στους γονείς τους ώστε να φτάσουμε στον τελικό μας στόχο που είναι η αγορά του προϊόντος; Σε τι βαθμό η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης προστατεύει τα παιδιά μας από τα διάφορα μηνύματα με τα οποία «βομβαρδίζονται» καθημερινά από τα Μέσα;
Για να καταφέρουμε να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, μελετήσαμε την διεθνή βιβλιογραφία, συνομιλήσαμε με τους λειτουργούς και μελετήσαμε τον νόμο της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης, διεξαγάγαμε ποιοτική έρευνα συζητώντας με γονείς μικρών παιδιών για τις αγοραστικές προτιμήσεις των παιδιών τους και μαζέψαμε πληροφορίες από εταιρείες που ειδικεύονται χρόνια στην Κύπρο πάνω προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά.
Τα σημαντικότερα ευρήματα που προκύπτουν μέσα από την έρευνα μας είναι οι κύριες μεθόδοι που επηρεάζουν τα παιδιά στο να αγοράσουν ένα προϊόν. Πρώτο σύμφωνα πάντα με την έρευνα μας είναι τα παιδικά δωράκια και οι εκπλήξεις που κρύβονται μέσα στα προϊόντα, αλλά και ότι ελάχιστα επηρεάζουν τα παιδιά ηλικίας 2-11 ετών οι φίλοι τους στις αγοραστικές τους επιλογές. Επίσης, οι γονείς παρά την οικονομική δυσχέρεια που διανύει η Κύπρος, τις πλείστες φορές υποκύπτουν στις αγοραστικές επιθυμίες των παιδιών τους.
Όλα όσα μελετήσαμε και σε όσα καταλήξαμε προσπαθήσαμε να τα εφαρμόσουμε πρακτικά σε ένα πλάνο μάρκετινγκ για ένα από τα μεγαλύτερα brand που απευθύνονται σε παιδιά στην Κύπρο, το φρουτοποτό ΚΕΑΝΙΤΑ της εταιρείας ΚΕΑΝ.
Τα συμπεράσματα και τα ευρήματα της μελέτης είναι πρωτότυπα για τα κυπριακά δεδομένα γιατί εκτός από τη διεθνή βιβλιογραφία μελετήσαμε τι ισχύει συγκεκριμένα στο νησί μας ιδιαίτερα σε δύσκολες οικονομικά εποχές.