Database marketing στις κυπριακές εταιρίες τηλεπικοινωνιών. Η περίπτωση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Primetel
Abstract
Το θέμα της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του Database Marketing στις κυπριακές εταιρίες τηλεπικοινωνιών. Παράλληλα μελετάται η περίπτωση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών PrimeTel. Κύριος σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διαπίστωση του βαθμού χρήσης του Database Marketing από τις Κυπριακές εταιρείες τηλεπικοινωνιών, η σε βάθος μελέτη περίπτωσης της εταιρείας τηλεπικοινωνιών PrimeTel και η συγκριτική ανάλυση των περιπτώσεων της PrimeTel και της MTN Κύπρου σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο του Database Marketing, όπως προκύπτει από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκαν πρωτογενή δεδομένα. Η επιλογή της μεθόδου συλλογής των στοιχείων προσανατολίστηκε σε αδόμητη - άμεση/μη συγκεκαλυμμένη, δηλαδή ποιοτική έρευνα μέσω προγραμματισμένων προσωπικών συνεντεύξεων. Η έρευνα ανέδειξε ότι το ποσοστό και το είδος των μορφών Database Marketing που εφαρμόζουν οι κυπριακές εταιρίες τηλεπικοινωνιών κρίνεται πολύ ικανοποιητικό και αντικατοπτρίζει τον εκσυγχρονισμό των τμημάτων μάρκετινγκ που διαθέτουν και το γεγονός ότι αποτελεί ένα ισχυρό και αναγκαίο όπλο στις στρατηγικές μάρκετινγκ που εφαρμόζουν. Η PrimeTel εφαρμόζει το Database Μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας τα περισσότερα κριτήρια τμηματοποίησης και κανάλια επικοινωνίας που αναφέρονται στην βιβλιογραφία σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό. Ωστόσο στο παρόν στάδιο δεν βρίσκονται στις στρατηγικές τμηματοποίησης της PrimeTel σημαντικά σχήματα τμηματοποίησης που αναφέρονται στην βιβλιογραφία. Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στην Κύπρο, πέραν των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, αρχίζουν πλέον να εξετάζουν το ενδεχόμενο υιοθέτησης του Database Μάρκετινγκ στις στρατηγικές τους, η μελέτη αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει σύμβουλο οδηγό για την επιτυχή εφαρμογή του.