Διοίκηση ολικής ποιότητας και εκπαίδευση προσωπικού: Η περίπτωση της εταιρίας Netlink SA: Συστήματα παροχής υπηρεσιών και πληροφορικής
Abstract
Μέσα σε κάθε νομικό πρόσωπο οι ανθρώπινοι πόροι, χρήζουν ιδιαίτερης σημασίας. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι άστατο, αντιφατικό και απρόβλεπτο σε αντίθεση με τις μηχανές και τα υλικά.
Συνεπώς, το ενδιαφέρον από τη πλευρά των επιχειρήσεων δεν θα πρέπει να στρέφεται μόνο στην ποιότητα των παραγομένων προϊόντων ή υπηρεσιών αλλά και στη ποιότητα του management που διαχειρίζεται τους ανθρώπινους πόρους.
Προκειμένου να αντιληφθεί μία επιχείρηση τις στάσεις και τις απόψεις του ανθρώπινου δυναμικού της σχετικά με την παρεχόμενη εκπαίδευση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα εργαλείο έρευνας που θα αξιολογεί και προσμετρά στο εσωτερικό της περιβάλλον τις απόψεις αυτές.
Σκοπός της παρούσας διατριβής, είναι αφού εξετάσει το ρόλο των προγραμμάτων εκπαίδευσης του Ανθρώπινου Δυναμικού αναφορικά με τα προγράμματα εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, να διερευνήσει κατά πόσο η ανάπτυξη και η εφαρμογή ενός εργαλείου έρευνας (ερωτηματολόγιο) σχετικά με τις στάσεις και τις απόψεις των εργαζομένων αναφορικά με την παρεχόμενη εσωτερική εκπαίδευση, βοηθάει στην κοινή συμμετοχή στην ποιότητα. Τέλος, να διερευνήσει την πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν οι απόψεις των εργαζομένων προκειμένου να αναγνωριστούν περιοχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής για βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.
Για την διεξαγωγή της έρευνας μας, επιλέξαμε τη εφαρμογή του ερευνητικού μας εργαλείου στο προσωπικό της εταιρείας Netlink S.A., η οποία εντάσσεται στους κλάδους «Εκδόσεις λογισμικού» και «Άλλη παροχή συμβουλών σε θέματα λογισμικού και προμήθεια λογισμικού» και στην οποία παρέχουμε τις υπηρεσίες μας ως μέλη του ανθρώπινου δυναμικού της. Η Netlink σήμερα κατατάσσεται τρίτη, κατέχοντας το 17% της συνολικής αγοράς ηλεκτρονικής ανανέωσης χρόνου ομιλίας ανάμεσα σε αντίστοιχες εταιρείες παροχής υπηρεσιών Top-up στην Ελλάδα.