Η καταναλωτική συμπεριφορά ως προς την επιλογή καταναλωτικών προϊόντων ταχείας κατανάλωσης (FMCG' s) στην αγορά της Κύπρου σε περίοδο οικονομικής κρίσης
Abstract
Η συμπεριφορά καταναλωτή, ως αναπόσπαστο κομμάτι του μάρκετινγκ, μελετά τους τρόπους με τους οποίους τα άτομα, οι ομάδες και οι οργανώσεις επιλέγουν, αγοράζουν, χρησιμοποιούν και διαθέτουν εμπειρίες, ιδέες, και υπηρεσίες με στόχο να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των συμμετεχόντων σε σχέση με προϊόντα ταχείας κατανάλωσης, αλλά και για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με σκοπό να διαπιστώσει το κατά πόσον οι συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν μέσα στα πλαίσια της κρίσης, και ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρέασαν αυτή την αλλαγή.
Η μελέτη έκανε χρήση ποσοτικής μεθόδου έρευνας, με 100 συμμετέχοντες οι οποίοι απάντησαν σε δομημένο ερωτηματολόγιο, ανοιχτών και κλειστών απαντήσεων.
Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης καταδεικνύουν τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι premium μάρκες ως αποτέλεσμα της ύφεσης. Ως αποτέλεσμα των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, οι μάρκες αυτές είναι πιθανόν να διαπιστώσουν μια σημαντική υποχώρηση του μεριδίου αγοράς καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν φθηνότερα προϊόντα για να εξοικονομήσουν χρήματα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι παράγοντες που οδηγούν τους καταναλωτές στο να αγοράζουν φθηνότερα προϊόντα ή/και ιδιωτικής ετικέτας είναι η χαμηλότερη τιμή τους, αφού υπολογίζεται στο 40% της τιμής ενός επώνυμου προϊόντος περίπου, η ποιότητα των προϊόντων, αλλά και η συνήθεια, καθώς παρατηρείται ότι και μετά την ύφεση, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.