Σχεδιασμός και υλοποίηση εφαρμογής στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-06-26Συγγραφέας
Φούντας, Λεωνίδας
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα τελευταία χρόνια οι υπηρεσίες του διαδικτύου και ειδικότερα ο παγκόσμιος ιστός εξελίχθηκαν ραγδαία. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων σήμερα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση αρχίζει να αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να συνδέσει τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook με την εκπαίδευση μιας και τα συγκεκριμένα δίκτυα παρέχουν τη δυνατότητα σχεδιασμού εκπαιδευτικών εφαρμογών. Οι εφαρμογές αυτές, με τη δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας που τα δίκτυα μας παρέχουν, γίνονται αρκετά ελκυστικές. Στην παρούσα κατάσταση φαίνεται, με βάση τη βιβλιογραφία, παρατηρείται κενό στις ήδη υπάρχουσες εκπαιδευτικές εφαρμογές μέσω σελίδων κοινωνικής δικτύωσης για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου. Μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία, λοιπόν, φιλοδοξούμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Πιο συγκεκριμένα, θα δημιουργήσουμε μία εκπαιδευτική εφαρμογή στο Facebook που σκοπό έχει την βελτίωση της απόδοσης των μαθητών/τριών Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής. Η εφαρμογή θα σχεδιαστεί με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών/τριών χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό μοντέλο Laurillard. Σε αυτήν την τάξη, οι μαθητές καλούνται να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στην Πληροφορική, και συγκεκριμένα στον τομέα των αλγορίθμων. Οι μαθητές γνωρίζουν νέες έννοιες που αφορούν τον προγραμματισμό και μαθαίνουν να σχεδιάζουν κάποια απλά προγράμματα σε γλώσσα προγραμματισμού Logo. Έτσι μέσω της εφαρμογής αυτής, οι μαθητές μπορούν να βοηθηθούν παίζοντας κάποια παιχνίδια σχετικά με τον τομέα των αλγορίθμων και την Logo. Τα επιμέρους στοιχεία της εφαρμογής είναι τα εξής:
1. Έννοιες και παραδείγματα μέσα από το βιβλίο του σχολείου
2. Δραστηριότητες σε μορφή παιχνιδιών
2.1. Ερωτήσεις πολλαπλής εφαρμογής σε μορφή παιχνιδιού (κουίζ γνώσεων)
2.2. Κρεμάλα
2.3. Σταυρόλεξο
Στο λογισμικό αυτό υπάρχει σκορ ώστε να δημιουργήσει περισσότερο ενδιαφέρον και ίσως ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών/τριών. Τέλος το λογισμικό αυτό χρησιμοποιήθηκε πιλοτικά στο σχολείο και μετρήθηκαν τα αποτελέσματα.