Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤάλιας, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΤσαγκάνου, Σταυρούλα
dc.contributor.otherTsagkanou, Stavroula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-06-24
dc.date.accessioned2015-06-24T07:30:07Z
dc.date.available2015-06-24T07:30:07Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-06-24
dc.identifier.otherΔΜΥ/2015/00268el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1863
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Στο τομέα της υγείας, ο οποίος χαρακτηρίζεται από την παρουσία διεπιστημονικής ομάδας επαγγελματιών υγείας, είναι αναμενόμενο να υπάρχουν συγκρούσεις, που προκαλούνται από την αλληλεπίδραση εργαζομένων με διαφορετικό γνωστικό υπόβαθρο, συμπεριφορές, καθώς και διαφορετική επαγγελματική κατεύθυνση. Σκοπός: Η διερεύνηση των αιτίων, των αποτελεσμάτων και του τρόπου αντιμετώπισης των συγκρούσεων των νοσηλευτών μεταξύ τους αλλά και με άλλες επαγγελματικές ομάδες στο χώρο ενός ελληνικού δημόσιου νοσοκομείου. Μεθοδολογία: Δείγμα αποτέλεσαν 123 νοσηλευτές του Γενικού Νοσοκομείου «Κοργιαλένειο- Μπενάκειο» που επιλέχθηκαν τυχαία. Πρόκειται για μια περιγραφική μελέτη που έλαβε χώρα κατά το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος έως Νοέμβριος του 2014. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο ειδικό για τη μελέτη συγκρούσεων που παραχωρήθηκε από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, μετά από άδεια . Κατά τη συλλογή των στοιχείων τηρήθηκαν οι κανόνες ηθικής και δεοντολογίας, έγινε ενημέρωση των νοσηλευτών για το σκοπό της έρευνας και την εμπιστευτικότητα των στοιχείων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 18.0. Τα επίπεδα σημαντικότητας είναι αμφίπλευρα και η στατιστική σημαντικότητα τέθηκε στο 0,05. Αποτελέσματα: Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν νοσηλευτές (85,2%). Σχεδόν οι μισοί είχαν έρθει σε αντιπαράθεση με ιατρούς (54,5%), ενώ μεγάλο ποσοστό των συμμετεχόντων είχαν έρθει σε αντιπαράθεση με άτομα που ανήκαν στο ίδιο ιεραρχικό επίπεδο με τους ίδιους (47,5%). Τέσσερις στους δέκα εκ των συμμετεχόντων (39,2%) προσπαθούν να αποφύγουν την αντιπαράθεση ενώ μόνο οι δύο (19,2% ) συνήθως διεκδικούν μέχρι να κερδίσουν. Ο συχνότερος λόγος σύγκρουσης ήταν προβλήματα οργανωτικής δομής (62,7%) ενώ ο λιγότερο συχνός ήταν οι διαπροσωπικές διαφορές (8,6%). Περίπου οι μισοί (45,5%) ήταν αρκετά ευχαριστημένοι από την εργασία τους. Τέλος, το ένα τέταρτο (25,2%) των συμμετεχόντων είχαν ενημερωθεί για θέματα διαχείρισης αντιπαραθέσεων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους με την πλειοψηφία αυτών να έχει ενημερωθεί στις μεταπτυχιακές σπουδές (51,6%). Συμπεράσματα: Ο χειρισμός των συγκρούσεων αποτελεί πρόκληση για όλα τα επίπεδα διοίκησης. Ο βασικός στόχος είναι η επίλυση των διαφορών και η μετατροπή μιας συνισταμένης δυσλειτουργίας σε υποστηρικτικό για τον οργανισμό παράγοντα.el_GR
dc.format.extentxiii, 98 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεωνel_GR
dc.subjectConflict managementel_GR
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεων -- Δημόσια νοσοκομείαel_GR
dc.subjectConflict management -- Public hospitalsel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των ενδοεπαγγελματικών και διεπαγγελματικών συγκρούσεων στο χώρο του ελληνικού δημόσιου νοσοκομείου-νοσηλευτική προσέγγισηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground: Interpersonal conflicts, as well as conflicts within the individual, emerge in Health Sector, as a result of the multidisciplinarity in Health Professionals and the interaction of employees with different scientific background, behaviors, attitudes and professional goals. Aim: Determination of the key factors which lead to conflicts between nurses themselves as well as between nurses and other health professionals; the identification of conflict management strategies in the context of a Greek public hospital. Methods: The study population was consisted of 123 nurses employed at the Hospital "Korgialenio-Benakio", randomly selected. The descriptive study was conducted during the time period of September to November 2014. The self completed questionnaire was used with permission from the Open University of Cyprus. Data collection was performed according το the rules of ethics in research and the principle of confidentiality was respected as well; the nurses were informed about the aim of the study and participated voluntary. The statistical analysis was processed though the Statistical Package of Social Sciences, SPSS 18.0. The significance levels are bilateral and the statistical significance is set at 0.05. Results: The majority of the participants were nurses (85.2%). Almost half of them reported that they encountered conflicts with physicians (54.5%), while a high percentage of the participants had come into conflict with people who belonged to the same hierarchical level with them (47.5%). 39.2% of the study population endeavor to avoid the conflict, while 19.2% usually claim to win. The major reason of the conflict was organizational structure issues (62.7%), while interpersonal differences were the less frequent (8.6%). 45.5% of the participants reported a significant level of job satisfaction. Finally, 25.2% of them mentioned to be aware of conflict management principles during their studies, while the majority of them became familiar with, during post -graduate studies (51.6%). Conclusions: Conflict management constitute a main challenge for all levels of human resources’ management. The main objective is to resolve a conflict and transform a dysfunctional for the organization situation to a supportive factor.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής