Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iPad
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-06-22Συγγραφέας
Χρήστου, Διαμαντής
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ο σκοπός της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικής
εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS. Η εκπαιδευτική αυτή εφαρμογή απευθύνεται
στους μαθητές της 3ης τάξης του ελληνικού Γενικού Λυκείου και θα αποτελεί υποστηρικτικό
εργαλείο για την κατανόηση της Ενότητας με τίτλο «Ο Μικρασιατικός Πόλεμος (1919-1922)»
του βιβλίου «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου Γ' Γενικού Λυκείου - Δ΄Εσπερινου
Λυκείου (Γενικής Παιδείας)».
Στα πρώτα Κεφάλαια της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής γίνεται μία εκτενής βιβλιογραφική
ανασκόπηση, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική διαδικασία στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, στη θέση των κινητών συσκευών στην καθημερινότητα των χρηστών, στην
λειτουργία και τον ρόλο των κινητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην μελέτη
διαφόρων εκπαιδευτικών μοντέλων και πως μπορούν αυτά να εφαρμοσθούν σε μία
ηλεκτρονική εκπαιδευτική εφαρμογή.
Επιλέξαμε το εκπαιδευτικό μοντέλο «Conversational Framework» της Diana Laurillard, το οποίο
βασίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στην διαρκή αλληλεπίδραση του εκπαιδευόμενου με τον
εκπαιδευτή, στοιχείο που θέλαμε να προσδώσουμε στην εκπαιδευτική εφαρμογή.
Για να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής μας εφαρμογής,
δημιουργήσαμε δύο ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, από τα οποία το ένα απευθυνόταν προς τους
εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την Ιστορία Γενικής Παιδείας, της 3ης Λυκείου του Γενικού ή
Εσπερινού Ελληνικού Λυκείου και το άλλο απευθυνόταν στους μαθητές που παρακολουθούν το
συγκεκριμένο μάθημα.
Βασιζόμενοι στην ανάλυση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων και στις λειτουργίες του
εκπαιδευτικού μοντέλου που επιλέξαμε, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε την εκπαιδευτική
εφαρμογή ενσωματώνοντας πληροφορίες από την ενότητα με τίτλο «Ο Μικρασιατικός Πόλεμος
(1919-1922)» του βιβλίου του καθηγητή και του βιβλίου του μαθητή και υιοθετώντας
δυνατότητες σύμφωνα με τις επιθυμίες των εκπαιδευτικών και των μαθητών.