Εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-03-12Συγγραφέας
Παναγιώτου, Ελένη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το ανθρώπινο δυναμικό είναι το Α και το Ω σε μια επιχείρηση και ειδκότερα σε αυτούς τους
δύσκολους καιρούς όπου η συμβολή του στην επιβίωση της θα ειναι καθοριστική. Οι γνώσεις και
η επάρκεια του διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιβίωση, ανάπτυξη και επιτυχία της
εκάστοτε επιχείρησης. Οι γνώσεις του Ανθρώπινου Δυναμικού δεν αντιγράφονται. Ζούμε σε μια
εποχή όπου όλα μπορούν να αντιγραφούν π.χ. τεχνολογία, πατέντες. Ο ανθρώπινος παράγοντας
όμως και ότι συνεπάγεται π.χ. οι ιδέες, η εμπειρεία, και οι γνώσεις είναι αδύνατο. Γι’αυτό η
επάρκεια σε γνώσεις και εμπειρία του προσωπικού της επιχείρησης συνεσφέρει στην δημιουργία
ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της επιχείρησης. Μέσω της κατάρτισης και ανάπτυξης του
προσωπικού, ο εκάστοτε οργανισμός μπορεί να αναταποκριθεί στις ανάγκες και τις απειλές του
δυναμικού επιχειρηματκού περιβάλλοντος, ώστε να διατηρηθεί αλλά και να αυξήσει το μερίδιο
του στην αγορά.
Η παρούσα μεταπτυχιακή επικεντρώνεται στην βιομηχανία Τηλεπικοινωνιών, όπου εξετάζονται
τρεις κύριοι ‘παίκτες’. Σκοπός, είναι η διερεύνηση στο κατά πόσο οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις
διατηρούν επαρκή εκπαιδευτικά αλλά και αναπτυξιακά συστήματα. Επιπρόσθετα διερευνάται
κατά πόσο αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα των συγκεκριμένων συστημάτων για την
μελλοντική τους προοπτική. Από την άλλη, η έρευνα συνεχίζει με την εξέταση των απόψεων
των υπαλλήλων που εργάζονται στις επιχειρήσεις, αν ειναι ικανοποιημενοι από τις πρακτικές που
ακολουθούνται και κατά πόσο ενισχύουν τόσο την απόδοση τους όσο και την καριέρα τους. Ο
πρώτος στόχος καλύφθηκε με ερωτηματολόγια προς τους Υπεύθυνους Ανθρωπίνου Δυναμικού
ενώ ο δεύτερος από τις απαντήσεις των υπαλλήλων σε διαφορετικού τύπου ερωτηματολόγια.
Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπάρχει μια ικανοποιητική δέσμευση προς την κατάρτιση και
ανάπτυξη του προσωπικού τους. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερες ενέργειες ώστε να υπάρξει
καλυτέρευση αυτού του κρίσιμου παράγοντα και να μπορέσουν να ανταγωνιστούν μέσα στη
δύσκολη και μεταβαλλόμενη αρένα της βιομηχανίας των τηλεπικοινωνιών.