Εταιρική κουλτούρα σε περίοδο οικονομικής ύφεσης. Η περίπτωση του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου
Abstract
Η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να βρουν νέους και καινοτόμους τρόπους για τη βελτίωση της παραγωγής και του εργατικού τους δυναμικού, έχει γίνει ακόμη μεγαλύτερη στους τρέχοντες οικονομικούς καιρούς που διανύουμε. Μεγάλοι οργανισμοί επενδύουν δραστικά στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους έτσι ώστε να έχουν ένα ακόμη πιο παραγωγικό προσωπικό.
Η εταιρική κουλτούρα είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο έχει απασχολήσει αρκετά πολλές εταιρείες και οργανισμούς. Η κουλτούρα, στον χώρο εργασίας, είναι μια πολύ ισχυρή δύναμη η οποία συνειδητά και σκόπιμα μεταβιβάζεται στους νέους εργαζομένους. Είναι το νήμα που κρατάει τον οργανισμό. Κάθε επιχείρηση έχει την δική της εταιρική κουλτούρα, που αναφέρεται σε ένα κοινό σύστημα αξιών, πεποιθήσεων και κανόνων συμπεριφοράς μεταξύ των εργαζομένων της.
Αυτή η μελέτη διερεύνησε την προτεινόμενη καθώς και την υπάρχουσα κουλτούρα ενός συγκεκριμένου οργανισμού, καθώς επίσης και την δέσμευση των εργαζομένων του. Στη μελέτη εξετάζονται διάφοροι τύποι εταιρικής κουλτούρας, πως δημιουργείται η κουλτούρα, και τρόποι μέσω των οποίων μπορεί να διατηρηθεί η κουλτούρα ενός οργανισμού. Παράλληλα, μελετούνται και τρόποι καλλιέργειας της εργασιακής δέσμευσης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει μια δυνατή κουλτούρα για τον συγκεκριμένο οργανισμό, με αδύνατο σημείο την έλλειψη ξεκάθαρων στόχων για τους εργαζομένους του οργανισμού. Η εργασιακή δέσμευση είναι αρκετά ψηλή.
Τέλος, παρουσιάζονται συστάσεις για βελτίωση της κουλτούρας και των εργασιακών συνθηκών του οργανισμού.