Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΑντωνίου, Ζωή
dc.contributor.otherAntoniou, Zoe
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-02-17
dc.date.accessioned2015-02-17T09:29:17Z
dc.date.available2015-02-17T09:29:17Z
dc.date.copyright2015-01
dc.date.issued2015-02-17
dc.identifier.otherMBA/2015/00275el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1775
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΠερίληψη Μέσα από τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία παρουσιάζεται και αναλύεται η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης, η χρησιμότητά της στον εργασιακό χώρο και κυρίως η αξία της ως εργαλείο πρόβλεψης της απόδοσης και ως μέθοδος επιλογής προσωπικού στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, προσεγγίζεται το θέμα από τη θεωρητική του πλευρά, ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η πρακτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα παροχής υπηρεσιών για τη διερεύνηση της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης με την απόδοση των υπαλλήλων. Για τη συγγραφή του θεωρητικού τμήματος της εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν ως πηγές βιβλία και άρθρα, σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη συναισθηματική νοημοσύνη στο χώρο εργασίας. Για τη συλλογή των δεδομένων της πρωτογενούς έρευνας χρησιμοποιήθηκε το SREIT τεστ (εργαλείο αυτοαξιολόγησης 33 ερωτήσεων της συναισθηματικής νοημοσύνης) που απαντήθηκε από υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας παροχής εκλεκτικών, λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών Ioannou & Theodoulou Limited. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων υπέδειξε υψηλότερα επίπεδα αναγνώρισης και έκφρασης του συναισθήματος, από ότι στην αξιοποίησή τους για την επίλυση προβλημάτων. Τη χαμηλότερη βαθμολογία συγκέντρωσαν οι ερωτώμενοι όσον αφορά τη ρύθμιση του συναισθήματος. Με βάση το φύλο, την ηλικία, τη θέση και το επίπεδο εκπαίδευσης των ερωτώμενων δεν βρέθηκαν στοιχεία διαφοροποίησης του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης ταυτίζεται σε γενικές γραμμές με το επίπεδο απόδοσης των ερωτώμενων. Οπότε, η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να θεωρηθεί βασικός παράγοντας πρόβλεψης της απόδοσης και ως εκ τούτου δύναται να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος επιλογής προσωπικού.el_GR
dc.format.extent70 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel_GR
dc.subjectEmotional intelligenceel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνη -- Εργασιακό περιβάλλονel_GR
dc.subjectEmotional intelligence -- Workplaceel_GR
dc.titleΗ συναισθηματική νοημοσύνη ως δείκτης πρόβλεψης της απόδοσης στον εργασιακό χώρο και ως μέθοδος επιλογής ανθρωπίνου δυναμικού στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis pertains to the emotional intelligence concept and its usefulness in the workplace. It more specifically focuses on its importance as a performance predictor mechanism but also as a method of employee selection in the service sector industries. All the aforementioned notions are thoroughly analyzed within the context of this thesis. The thesis starts by illustrating the theory surrounding the matter and moves on to present the practical side via way of a research. The research conducted on a sample of private sector employees (in the service sector) means to investigate the relationship between emotional intelligence and job performance. Books and articles relating to the sole concept of emotional intelligence and more generally to emotional intelligence in the workplace were used as sources for the compilation of this thesis. With respect to the primary data collection for use in the research, Ioannou & Theodoulou Limited (private sector company offering audit, accountancy and consulting services) employees were asked to complete the SREIT (a self-assessment technique of 33 questions on emotional intelligence) test. Analysis of the results indicated higher levels of recognition and expression of emotion compared to exploitation of such emotions as a way of finding answers for problems. Regulation of emotion scored the lowest amongst employees. No differentiating elements of emotional intelligence level were identified when taking into consideration gender, age, position and level of education of each respondent. Results concluded that emotional intelligence level commonly coincides with job performance of the respondents. Therefore, emotional intelligence can be considered as a basic performance predictor thereby earning its right to be considered as a method of employee selection.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής