Προσέγγιση στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά, δια μέσου της θεατρικής αγωγής
Abstract
Η παρούσα διατριβή μάστερ με τίτλο «Προσέγγιση στο έργο του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά δια μέσου της θεατρικής αγωγής» εκπονήθηκε από την Ψαρουδάκη Αγάπη (St.ID 11101017), φοιτήτριας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την εποπτεία του καθηγητή κου Θεόδωρου Γραμματά.
Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι διττός. Αφενός να παρουσιάσει το έργο του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά και αφετέρου να προτείνει διδακτικές προτάσεις προσέγγισης του δια μέσου της θεατρικής αγωγής. Θα εξετάσουμε τα πολλαπλά παιδαγωγικά οφέλη της επαφής των παιδιών με το έργο του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με την παιδαγωγική και καλλιτεχνική διάσταση που διακρίνει την θεατρική αγωγή, τους σκοπούς και τους στόχους που επιτυγχάνονται μέσω αυτής.
Η διάρθρωσή της απαρτίζεται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, αναπτύσσεται σε τρία κεφάλαια το θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής και περιέχει: α) Η Λογοτεχνία και το Θέατρο για παιδιά στις αρχές του 20ου αι. μέχρι τον Μεσοπόλεμο. β) Η διαχρονική παιδαγωγική αξία του έργου του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά γ) Ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο: Η γλωσσική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ο Εκπαιδευτικός Όμιλος.
Το δεύτερο μέρος αναπτύσσεται σε τρία κεφάλαια και περιλαμβάνει: α) Την συνεργασία του Νίκου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη στην συγγραφή των Αναγνωστικών καθώς και διδακτικές προτάσεις προσέγγισης αυτών δια μέσου της θεατρικής αγωγής β) Το έργο της Γαλάτειας Καζαντζάκη για παιδιά και διδακτικές προτάσεις προσέγγισης του δια μέσου της θεατρικής αγωγής γ) Το έργο του Νίκου Καζαντζάκη για παιδιά και διδακτικές προτάσεις προσέγγισης του δια μέσου της θεατρικής αγωγής.