Μέθοδοι και τεχνικές αντιμετώπισης αυτόκλητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (spam)
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2014-10-29Συγγραφέας
Βαρδάκη, Γεωργία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εργασία αυτή έχει ως θέμα τα αυτόκλητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τις μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισής τους. Στις μέρες μας παρατηρείται τεράστια αύξηση στην αποστολή μηνυμάτων spam παγκοσμίως, για αυτό και η ανάγκη για μεθόδους και τεχνικές αντιμετώπισής τους είναι πλέον επιτακτική.
Αυτή η εργασία ως στόχο έχει να αναπτυχθεί πλήρως η έννοια των spam αλλά και να γίνει διεξοδική ανάλυση των βασικών τεχνικών για την πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπισή τους. Η εργασία αποτελείται από 6 κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο ορίζει την έννοια spam, αναφέρει την προέλευση του spamming, αλλά και ορίζει τις βασικές κατηγορίες στις οποίες χωρίζεται. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στους λόγους που καθιστούν το spamming πρόβλημα, καθώς επίσης αναλύει την έκταση του προβλήματος. Το επόμενο κεφάλαιο πραγματεύεται την ανάλυση των βασικών αρχιτεκτονικών φιλτραρίσματος spam, παρουσιάζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο διατυπώνεται μια συγκριτική μελέτη των μεθόδων πρόληψης και αντιμετώπισης spam, αναλύοντας τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο σε σχέση με τα spam και παρουσιάζεται το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας, αλλά και οι ρυθμίσεις που ισχύουν για την Ευρώπη. Τέλος, στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο διατυπώνονται επιγραμματικά τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη που έγινε.
Οι τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης των spam μηνυμάτων έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, καθώς ο όγκος της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας αυξάνεται συνεχώς. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει αναλυτικά το πρόβλημα των αυτόκλητων μηνυμάτων και παρέχει πολύπλευρες λύσεις για την προστασία των χρηστών, ενώ δίνει βάση στην αντιμετώπιση των spam από νομικής πλευράς.