Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντίνου, Κώστας
dc.contributor.authorΑλεξοπούλου, Φρατζέσκα
dc.contributor.otherAlexopoulou, Fratzeska
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-09-29
dc.date.accessioned2014-09-29T07:48:18Z
dc.date.available2014-09-29T07:48:18Z
dc.date.copyright2014-05
dc.date.issued2014-09-29
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00248el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1735
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Ο όρος στίγμα είναι μια ευρεία εννοιολογική κατασκευή που έχει μελετηθεί από τον Goffman (1963). Ο Goffman (1963), έχει αποδώσει τα χαρακτηριστικά του και τις ποικίλες μορφές που μπορεί να λάβει. Το στίγμα αποτελεί μια από τις βασικές έννοιες για αυτή τη μελέτη. Μέσα στα πλαίσια αυτής της μελέτης το στίγμα σχετίζεται με την αντίληψη και συνειδητοποίηση της διαφοράς σε σχέση με το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο και την αρνητική αντίδραση ‘του άλλου’ απέναντι σε αυτή τη διαπίστωση. Σκοπός: Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να μελετηθούν οι εμπειρίες που δημιουργούνται από την παρουσία ενός παιδιού με κινητική αναπηρία μέσα στην οικογένεια. Συγκεκριμένα, θα μελετηθούν τα συναισθήματα που βιώνουν οι γονείς του παιδιού, και τι συνεπάγεται αυτό για την λειτουργία της οικογένειας. Ακόμα, θα αναζητηθούν τόσο οι προσδοκίες των γονέων για τα παιδιά τους αλλά και το πώς οι γονείς πιστεύουν ότι μπορούν να βοηθηθούν στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες ζωής για τα παιδιά τους Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκαν 10 ημι-δομημένες συνεντεύξεις μέσω των οποίων ζητήθηκαν οι απόψεις γονέων που έχουν παιδιά με κινητικά προβλήματα. Ζητήθηκε η άποψή τους για το πώς κατανοούν και βιώνουν τις έννοιες αναπηρία και στίγμα αντίστοιχα. Μεγάλο μέρος της συζήτησης επίσης αφιερώθηκε στο ρόλο που έχουν ως γονείς αναφορικά με τη φροντίδα του παιδιού τους. Επίσης, σχολιάστηκε το πώς αντιδρά το κοινωνικό σύνολο στην αναπηρία του παιδιού τους καθώς και τι θα ήθελαν να αλλάξει όσο αυτό είναι δυνατό. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γονείς περνούν από πολλά στάδια μέχρι να μπορέσουν να αποδεχθούν την αναπηρία του παιδιού τους. Με το πέρασμα του χρόνου αποκτούν την ωριμότητα να αντιμετωπίσουν την αναπηρία «στις πραγματικές της διαστάσεις». Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να παρέχουν αποτελεσματική φροντίδα στο παιδί τους, να συνεργαστούν αποτελεσματικά με τα άτομα που μπορούν να το βοηθήσουν και τέλος να έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με το μέλλον του. Συμπεράσματα: Η έρευνα έδειξε ότι οι γονείς παιδιών με αναπηρία έχουν επίγνωση του προβλήματος του παιδιού τους αλλά και του ρόλου που οι ίδιοι καλούνται να παίξουν για να το βοηθήσουν. Έγινε επίσης σαφές ότι οι γονείς θεωρούν ότι φέρουν και οι ίδιοι το στίγμα που αποδίδεται στα παιδιά τους. Τέλος, οι γονείς ήταν σαφείς στη δήλωση ότι σε αυτή την προσπάθεια χρειάζονται τη βοήθεια επιστημόνων που θα δράσουν συνδυαστικά προς όφελος του παιδιού με αναπηρία.el_GR
dc.format.extent123 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣτίγμαel_GR
dc.subjectStigmael_GR
dc.subjectΚινητική αναπηρία -- Οικογένειαel_GR
dc.subjectDisability -- Familyel_GR
dc.titleΟι εμπειρίες των μελών της οικογένειας με παιδί με κινητική αναπηρίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground: Stigma is a broad term which has been studied by Goffman (1963). Goffman (1963) attributed its characteristics and the various forms stigma can take. Stigma is one of the key concepts behind this study. Within the context of this study stigma is associated with the adverse reaction towards a perception of a difference which is evaluated negatively. Aim: The aim of this dissertation is to study the influence that the presence of a child with disabilities exercises upon the functionality and the members of the family. More specifically it will examine the emotions that are experienced by the parents as a result of the disability will be examined. Moreover, parents’ expectations regarding their child will be addressed, as well as parents’ views on how they can create the best possible living conditions for their child. Methods: 10Ten semi-structured interviews were conducted through which the views of parents of children with disabilities were requested. Data regarding their opinion on how they understand and experience the concepts of disability and stigma was collected. Much of the discussion was also devoted to the role that they have to play as cearegivers of their child. The final topics of discussion were how society reacts to their child’s disability and what they would like to change if it was possible. Results: The results indicate that parents go through several stages of dealing with their child’s disability before they can finally accept it. Eventually they acquire the maturity to cope with it. This enables them to provide effective care for their child. This involves effectively interacting with professionals that can help their child while at the same time they set realistic expectations about their child’s future. Conclusions: The research indicated that parents of children with disabilities are aware of the problem their child faces, as well as ways of facilitating the process of dealing with it. It also became clear that parents consider themselves as bearers of the stigma attached to their child. Finally parents were very clear in stating that in their effort will need help from a number of people and services who will act together to benefit the child with disabilities.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record