Σχεδιασμός εφαρμογής στην πλατφόρμα Android για σκοπούς εξάσκησης (Training) στις δομές διακλάδωσης της Pascal
Abstract
Στο δεύτερο και τελευταίο έτος των μεταπτυχιακών μου σπουδών στα «Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα» και για σκοπούς απόκτησης του αντίστοιχου τίτλου σπουδών, κλήθηκα να επιλέξω θέμα και να ετοιμάσω τη μεταπτυχιακή μου διατριβή. Έχοντας κατά νου τις τρέχουσες εξελίξεις στον τομέα της επιστήμης της πληροφορικής και με γνώμονα τα δικά μου ενδιαφέροντα και μελλοντικά σχέδια, κατέληξα να επιλέξω να ασχοληθώ με το σχεδιασμό εφαρμογής στην πλατφόρμα Android για σκοπούς εξάσκησης (training) εκπαιδευτικού υλικού το οποίο έχει διδαχθεί ο χρήστης. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα μου ήταν η δημιουργία μιας εφαρμογής στην πλατφόρμα Android η οποία να παρέχει δυνατότητες εξάσκησης στις δομές διακλάδωσης της γλώσσας προγραμματισμού Pascal σε μαθητές πληροφορικής της Γ΄ λυκείου.
Με την έναρξη της διατριβής μου, κρίθηκε απαραίτητη η τεκμηρίωση της επιλογής του αντικειμένου που θα μελετούσε η εφαρμογή η οποία επρόκειτο να σχεδιαστεί. Με απώτερο στόχο να καταστεί χρήσιμη σε εκπαιδευτικό επίπεδο, ανάτρεξα σε παλαιότερα γραπτά της πληροφορικής της Γ΄ Λυκείου. Εξετάζοντας αναλυτικά το περιεχόμενό τους, προέκυψε ότι οι ασκήσεις στις δομές διακλάδωσης της Pascal απασχολούν διαχρονικά το μεγαλύτερο μέρος των εξεταστικών δοκιμίων. Το γεγονός αυτό με παρότρυνε στο να επιλέξω τις δομές διακλάδωσης ως το αντικείμενο προς εξάσκηση των χρηστών της εφαρμογής. Σε μεταγενέστερο στάδιο, με σκοπό να κριθεί η βιωσιμότητα της εφαρμογής, ετοίμασα δύο ερωτηματολόγια τα οποία ζητήθηκε να απαντηθούν από μεγάλη μερίδα μαθητών και καθηγητών της Γ΄ λυκείου. Αξιολογώντας τα, παρατήρησα ότι και οι δύο πλευρές έκριναν ότι η δημιουργία μιας εφαρμογής που θα εξασκεί τους χρήστες στις δομές διακλάδωσης θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη και επωφελής. Έτσι, αφού έλαβα την «έγκριση» των άμεσα ενδιαφερόμενων, προχώρησα στη διαδικασία του σχεδιασμού της εφαρμογής. Γράφοντας κώδικες σε Java, σχεδίασα σταδιακά όλες τις οθόνες της εφαρμογής σε πλατφόρμα Android για τα διάφορα είδη ασκήσεων στις δομές διακλάδωσης. Ακολούθως, ετοίμασα δύο νέα ερωτηματολόγια όπου παρείχα δείγμα της εφαρμογής και ζητούσα από το ήδη ερωτηθέν κοινό να την αξιολογήσει. Οι τελικές εντυπώσεις, προς ευχαρίστησή μου, επιβράβευσαν το αποτέλεσμα, καθώς μαθητές και καθηγητές συμφώνησαν και πρότειναν από κοινού όπως η συγκεκριμένη εφαρμογή υλοποιηθεί και κυκλοφορήσει, με όποιο μέσο, ως μέρος του εκπαιδευτικού υλικού της Γ΄ λυκείου, αφού αποτελεί ένα ωφέλιμο, παραγωγικό και συνάμα ευχάριστο εργαλείο εξάσκησης στις δομές διακλάδωσης της γλώσσας Pascal.