Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυριάκου, Δημήτρης
dc.contributor.authorΝικολάου, Γεώργιος
dc.contributor.otherNicolaou, Georgios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-06-23
dc.date.accessioned2014-06-23T11:02:50Z
dc.date.available2014-06-23T11:02:50Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-06-23
dc.identifier.otherΠΛΗ/2014/00121el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1513
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σκοπός της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS. Το τελικό λογισμικό απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής και έχει σκοπό την εκμάθηση βασικών εννοιών της επιστήμης της Πληροφορικής. Επιδιώκει τη μελέτη της ενότητας που αφορά τον προγραμματισμό. Στα αρχικά στάδια της διατριβής αυτής γίνεται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση. Σε αυτή την ανασκόπηση γίνεται αναφορά σε υπάρχουσες προσπάθειες για ένταξη έξυπνων συσκευών στην εκπαίδευση, σε γνωστά προβλήματα κατά την ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε μελέτες περίπτωσης αλλά και σε πιλοτικές προσπάθειες με συσκευές iPad. Επίσης, έγινε σύγκριση των καλυτέρων εκπαιδευτικών εφαρμογών για να διαμορφώσουμε άποψη σε σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών παγκοσμίως. Με σκοπό η εφαρμογή μας να έχει και μια σωστή παιδαγωγική βάση, μελετήσαμε τέσσερα παιδαγωγικά μοντέλα που αξιοποιούνται στην κινητή μάθηση. Με βάση την σχετική ανάλυση επιλέξαμε το Laurillard Conversational Model. Για να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της εφαρμογής μας, αποφασίσαμε να ρωτήσουμε τον πληθυσμό-στόχο μας πριν καν αρχίσουμε να σχεδιάζουμε την εφαρμογή. Στα πλαίσια αυτά δημιουργήθηκαν δυο ερωτηματολόγια: ένα προς τους φοιτητές και ένα προς τους καθηγητές. Με βάση την ανάλυση των ερωτηματολογίων αυτών, πήραμε αποφάσεις σχετικά με τις δυνατότητες που θα προσφέραμε μέσα από την εφαρμογή μας. Για αυτό τον λόγο το σχετικό μάθημα δημιουργήθηκε για συσκευές iPad, με άξονα το υλικό που μας δόθηκε από διδάσκοντα του μαθήματος. Μετά το τέλος της υλοποίησης η εφαρμογή μας αξιολογήθηκε από φοιτητές και καθηγητές, και πάλι με την χρήση ερωτηματολογίου. Μετά την ανάλυση τον νέων αποτελεσμάτων, ήμασταν σε θέση να αξιολογήσουμε κατά πόσο πετύχαμε τον αρχικό μας στόχο, όπως και το να δώσουμε περαιτέρω ευρήματα για μελλοντική ερευνά. Τα τελικά μας συμπεράσματα δείχνουν ότι οι φοιτητές, αλλά και οι καθηγητές, φαίνεται να αποδέχονται μια τέτοια προσπάθεια, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά σημεία για βελτίωση.el_GR
dc.format.extentx, 127 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣχεδιασμός εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευέςel_GR
dc.subjectDesign of an educational application for the mobileel_GR
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOSel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this master thesis is the design and implementation of an educational application for the mobile platform iOS. The final software is aimed at students who do not belong to the Department of Computer Science and the intention is learning basic concepts of Computer Science and specifically section on programming. In the initial stages of this Master Thesis there is an extensive literature review. In this review we reference existing efforts to integrate smart devices in education, to known problems in the integration of smart devices in the educational process, to case studies and in pilot efforts with iPad devices. Also a comparison was made of the best educational applications to gain insights in relation to the needs of students worldwide. In order for our application to have a proper pedagogical approach, we studied four pedagogical models that are being utilized in mobile learning. Based on the analysis we chose Laurillard Conversational Model. To make decisions in regard to the design of our application we decided to ask the target population before we even start planning our application. Within that context we created two questionnaires one for students and one for teachers. Based on the analysis of these questionnaires we made decisions on the features that we intend to add to our application. For this reason the relevant course created for iPad devices was based on the material given to us by a course instructor. After the implementation of our application, it was evaluated by students and teachers again using a questionnaire. After analyzing the new results, we were able to assess whether we have achieved our initial goal. The findings also give further directions for future research. Our final conclusions show that students and teachers seem to accept such an endeavor without dis-guarding that there is place for improvement.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record