Εμπειρική διερεύνηση εκμάθησης δικτύων προτιμήσεων υπο συνθήκη
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-11-27Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Έλενα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σε διάφορους επιστημονικούς κλάδους όπως τα οικονομικά, η επιχειρησιακή έρευνα, η ψυχολογία, η θεωρία των αποφάσεων, η εκμαίευση των προτιμήσεων των ανθρώπων αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο. Για το λόγο αυτό έχουν γίνει πολλές μελέτες για τη μοντελοποίηση και την εκμαίευση των προτιμήσεων. Τα δίκτυα προτιμήσεων υπό συνθήκη έχουν προταθεί ως ένα απλό και διαισθητικό γραφικό εργαλείο για την αναπαράσταση των προτιμήσεων υπό συνθήκη και του συλλογισμού μέσω των προτιμήσεων.
Η υφιστάμενη μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζει την πρώτη εμπειρική διερεύνηση ενός υφιστάμενου αλγορίθμου εκμάθησης των δικτύων προτιμήσεων υπό συνθήκη. Κατά την διαδικασία της διερεύνησης προτείνεται ακόμα ένας νέος αλγόριθμος μάθησης. Επίσης παρουσιάζεται μια νέα μέθοδος αποτελεσματικού συλλογισμού βάση των προτιμήσεων.
Κατά την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διατριβής, υλοποιήθηκαν οι αλγόριθμοι μάθησης και συλλογισμού που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Στην συνέχεια εκτελέστηκαν τρεις κατηγορίες πειραμάτων για την αξιολόγηση της απόδοσης των αλγορίθμων. Στην πρώτη κατηγορία πειραμάτων για την εκμάθηση των δικτύων προτιμήσεων υπό συνθήκη χρησιμοποιήθηκαν μόνο προτιμήσεις που συνεπάγονται διαφανώς. Στη δεύτερη κατηγορία πειραμάτων χρησιμοποιήθηκαν και προτιμήσεις που δε συνεπάγονται διαφανώς. Τέλος στην τρίτη κατηγορία πειραμάτων χρησιμοποιήθηκαν προτιμήσεις που δόθηκαν από πραγματικούς χρήστες, μέσω μιας έρευνας που αναπτύχθηκε για την παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή.
Τα αποτελέσματα των πειραμάτων έδειξαν ότι η εκμάθηση των δικτύων προτιμήσεων υπό συνθήκη επιτυγχάνεται μέσω των αλγορίθμων μάθησης που υλοποιήθηκαν, αξιόπιστα, αποτελεσματικά και μη-παρεμβατικά.. Επίσης έδειξαν ότι η νέα μέθοδος συλλογισμού που υλοποιήθηκε είναι αποτελεσματική.
Η μεταπτυχιακή διατριβή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορους τομείς όπως τα οικονομικά, η επιχειρησιακή έρευνα, η τεχνητή νοημοσύνη, η εκπαίδευση, στους οποίους η εκμαίευση των προτιμήσεων των ανθρώπων θα βελτιώσει τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι τομείς αυτοί.