Συμπεριφορά τουρίστα-καταναλωτή σε σχέση με την επιλογή του προορισμού
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των παρα-
γόντων που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών κατά την επιλογή τουρι-
στικού προορισμού . Για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε δειγ-
ματοληπτική ερεύνα από την οποία προέκυψε τυχαίο δείγμα 135 ατόμων από την πε-
ριφέρεια Μακεδονίας.
Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται οι κύριοι λόγοι για τους οποίους επιλέγεται
ένας τουριστικός προορισμός και οι παράγοντες που προσδιορίζουν τη διάρκεια της
διαμονής σε αυτόν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι έλληνες τουρίστες πραγματοποιούνε λίγα
ταξίδια και εντός της Ελλάδος. Η απόφαση για την επίσκεψη ενός προορισμού, επη-
ρεάζεται περισσότερο από παραδοσιακούς, κατά κάποιο τρόπο, παράγοντες όπως η
απόκτηση εμπειριών, ξεκούραση, οι επιλογές για διασκέδαση, αλλά και από τον οι-
κονομικό παράγοντα ο οποίος παίζει δραματικό ρόλο στην επιλογή τη σημερινή επο-
χή.
Η ικανοποίηση καταλήγει να είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας στον εσωτερικό
τουρισμό για τους εξής λόγους:
Θετική προφορική διαφήμιση Νέοι Πελάτες
οδηγεί
Επανάληψη αγοράς Διατήρηση Πελατείας
Είναι σημαντικό για τις εταιρίες παροχής τουριστικών υπηρεσιών να διατηρή-
σουν την υφιστάμενη πελατεία τους. Επίσης είναι κρίσιμο να αποκτηθούν νέους πε-
λάτες ώστε να υπάρξει ανάπτυξη αγοράς. Αυτό επιτυγχάνεται με την προφορική θετι-
κή διαφήμιση, η οποία προκύπτει μέσω της ικανοποίησης