Μάρκετινγκ ηλεκτρονικών πηγών στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Η περίπτωση της βιβλιοθήκης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-08-01Συγγραφέας
Χασάπη, Αντωνία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου η ποσότητα των πληροφοριών διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια, οι φοιτητές πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογήσουν τις ηλεκτρονικές πηγές που τους παρέχονται με σύνεση, και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που ανέκτησαν για την επίλυση προβλημάτων, λαμβάνοντας τις πιο σωστές αποφάσεις. Οι βιβλιοθηκονόμοι έχουν αναγνωρίσει αυτή την ανάγκη εδώ και καιρό, έτσι καθοδηγούν ολοένα και περισσότερο τους χρήστες στην ανάπτυξη πληροφοριακής παιδείας (Farmer, 2003).
Οι σύγχρονες Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες διαθέτουν στη συλλογή τους χιλιάδες ηλεκτρονικές πηγές. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην εξέλιξη του ρόλου του Βιβλιοθηκονόμου-Επιστήμονα της Πληροφόρησης. Από τη μια καλείται να ενταχθεί σε μια εκπαιδευτική διαδικασία ως καθοδηγητής των φοιτητών και προωθητής του πληροφοριακού αλφαβητισμού και από την άλλη οφείλει να κατανοήσει την αναγκαιότητα του μάρκετινγκ σε ένα περιβάλλον υπηρεσιών και να εφαρμόσει όπου χρειάζεται στρατηγικές προώθησης.
Η μελέτη περίπτωσης αυτή, έχει σκοπό να επισημάνει και να αναλύσει τις στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθεί η Βιβλιοθήκη του ΤΕΠΑΚ για την προώθηση των ηλεκτρονικών της πηγών (βάσεων δεδομένων, ηλεκτρονικών βιβλίων και ηλεκτρονικών περιοδικών). Πρόκειται για μια έρευνα χρήσιμη σε Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες, Βιβλιοθηκονόμους και άλλους ερευνητές τους οποίους ενδιαφέρει ο τομέας του μάρκετινγκ σε ένα μη κερδοσκοπικό περιβάλλον υπηρεσιών και συγκεκριμένα αυτό των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.