Το e-business στην Ελλάδα: Μια ανάλυση των συγκριτικών στοιχείων 2007-2012
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-08-01Συγγραφέας
Τόλης, Δημήτριος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί σημαντικά και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των εταιριών και των αγοραστών. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική αναφορά των διαφορών μεταξύ του εθιμοτυπικού έναντι του ηλεκτρονικού εμπορίου μίας εταιρίας.
Η εργασία παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση, σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο. Με τις on-line συναλλαγές, ο έμπορος μειώνει ή και καταργεί τη δική του αλυσίδα διανομής εμπορευμάτων, ελαχιστοποιώντας πάγια έξοδα, όπως ενοίκια ή προσωπικό. Ο πελάτης αντίστοιχα μπορεί να κάνει έρευνα αγοράς εύκολα και γρήγορα ανά πάσα στιγμή και από οποιαδήποτε τοποθεσία βρίσκεται.
Η αύξηση του επιχειρηματικού ανταγωνισμού που εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια, ωθεί τον επιχειρηματικό κόσμο στην εγκατάλειψη των παραδοσιακών μεθόδων επιχειρηματικής δράσης και στην υιοθέτηση σύγχρονων εφαρμογών. Μια από τις πλέον διαδεδομένες μεθόδους είναι αυτή που πραγματοποιείται μέσω του πλαισίου του ηλεκτρονικού εμπορίου .
Τα ψηφιακά δίκτυα και οι επικοινωνιακές υποδομές προσφέρουν μια παγκόσμια βάση πάνω στην οποία άνθρωποι και οργανισμοί αλληλεπιδρούν, επικοινωνούν, συνεργάζονται και αναζητούν πληροφορίες. Η ψηφιακή οικονομία1 περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό εμπόριο που είναι απλά η ηλεκτρονική διαχείριση των εμπορικών συναλλαγών, κυρίως μέσω του δια-δικτύου, ανάμεσα σε γεωγραφικά απομακρυσμένα συμβαλλόμενα μέρη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποτελέσει το αντικείμενο μεγάλης συζήτησης κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και πιστεύεται ότι έχει επιφέρει επανάσταση στο χώρο των επιχειρήσεων για πολλαπλούς λόγους. Μερικοί από αυτούς είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης στις παγκόσμιες αγορές, η επέκταση των ωρών λειτουργίας των οργανισμών, η μείωση των δαπανών των συναλλαγών, η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών, η μείωση του κύκλου παροχής υπηρεσιών και ολοκλήρωσης συναλλαγών και η βελτίωση της αγοραστικής ικανότητας των πελατών.
Στη συγκεκριμένη εργασία αφού εξηγήσουμε την έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου θα ασχοληθούμε με την έρευνα πάνω στο γενικό πλαίσιο του όρου και θα αναλύσουμε όλες τις παραμέτρους που τον αποτελούν.
Θα μελετηθεί επίσης η εμπειρική έρευνα που έγινε σχετικά με το e-επιχειρείν σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην περιφέρεια Αττικής.
Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν οι παρακάτω κατηγορίες ερευνών:
Εξερευνητική η οποία περιλαμβάνει την βιβλιογραφική επισκόπηση του θέματος και τα δελτία δημοσιεύσεων της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat) και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)
Εμπειρική έρευνα με τη μορφή δημοσκόπησης με την συμπλήρωση συγκεκριμένου ερωτηματολογίου. Στη συνέχεια έγινε καταγραφή των στοιχείων σε υπολογιστικό φύλλο και στη ακολούθως δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα διαγράμματα προς διευκόλυνση των αναγνωστών. Οι κυριότερες αναλύσεις αφορούν την δραστηριοποίηση στο διαδίκτυο των εταιριών και τη διείσδυση των τεχνολογιών πληροφορικής σε αυτές.