Αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων και η επίδραση που έχει στην υποκίνηση/αποθάρρυνση τους
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-29Συγγραφέας
Σαββίδου, Μαρία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η αξιολόγηση και η υποκίνηση των εργαζομένων είναι καθοριστικοί παράγοντες για την απόδοση των εργαζομένων, αφού η σπουδαιότητά τους έγκειται στο γεγονός ότι συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πλεονεκτήματα για την επιχείρηση.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι κατάλληλες ενέργειες και απαραίτητα βήματα που θα πρέπει να ακολουθεί ένας οργανισμός προκειμένου να παρακινήσει αποτελεσματικά το προσωπικό του κατά τη διαδικασία αξιολόγησης της απόδοσής τους. Στόχος μας είναι να παρουσιαστούν τα στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αξιολόγηση μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την ψυχολογία των εργαζομένων και πιο συγκεκριμένα στις σχέσεις τους με τον προϊστάμενο-αξιολόγητη τους αλλά και με τους συναδέλφου τους.
Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας παρουσιάζονται οι σύγχρονες μέθοδοι αξιολόγησης και οι επιπτώσεις που ασκούν στην παρακίνηση ή αποθάρρυνση των εργαζομένων γεγονός που έχει άμεσο αντίκτυπο στο γενικότερο κλίμα που διαμορφώνεται στο εσωτερικό της επιχείρησης.
Στο δεύτερο μέρος διεξάχθηκε μια έρευνα, η οποία βασίστηκε σε ερωτηματολόγια που συλλέχθηκαν από 63 εργαζόμενους δύο εταιρειών και πιο συγκεκριμένα της Εθνικής Ασφαλιστικής Κύπρου και της Infocredit Cyprus Limited. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με την χρήση του προγράμματος SPSS v.20.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προέκυψε πως η ικανοποίηση και συνεπώς η παρακίνηση των εργαζομένων έχουν θετική επίδραση σχετικά με το αποτέλεσμα της τελευταίας αξιολόγησης των εργαζομένων, εφόσον συσχετίζουν την ικανοποίηση από την αξιολόγηση τους, με την ενεργή συμμετοχή τους στη διαδικασία αξιολόγησης, και τη σχέση με τον άμεσο προϊστάμενο τους ο οποίος έδειξε να είναι αντικειμενικός στις κρίσεις του, έχοντας ο ίδιος εικόνα για την απόδοση του κάθε εργαζόμενου. Αντίθετα η συσχέτιση της ικανοποίησης των εργαζομένων δεν παρατηρείται να είναι και τόσο θετική σχετικά με την αντίδραση τους μετά από μια αρνητική αξιολόγηση καθώς και στις διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους τους αλλά πέραν αυτών συνεχίζουν να αποδέχονται την βαθμολογία τους και προσπαθούν να βελτιώσουν την απόδοση τους.