Τμηματοποίηση αγοράς και καταναλωτική συμπεριφορά. Επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη συμπεριφορά των καταναλωτών στην Περιφέρεια Αττικής
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-25Συγγραφέας
Λαγκανίδου, Αναστασία-Ουρανία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε μια νέα πραγματικότητα, χαρακτηριζόμενη από συνεχείς αλλαγές και αστάθεια, εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργεί η οικονομική κρίση. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις που θα εξοπλίσουν τις επιχειρήσεις τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Έτσι, θα καταφέρουν να γίνουν ανταγωνιστικές και να κυριαρχήσουν στις αγορές διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Προκειμένου μια επιχείρηση να α-ποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, πρέπει να καθορίσει τις αγορές-στόχους της. Αυτό θα το πετύχει με την τμηματοποίηση της αγοράς. Δεδομένου ότι η αγορά είναι μεγάλη και οι καταναλωτές δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες, το προϊόν μιας επιχείρησης δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλους τους πελάτες. Θα πρέπει να στοχεύσει λοιπόν, σε τμήματα αγοράς με ομοιογενή χαρακτηριστικά και στη συνέχεια να επιλέξει το μίγμα Μάρκετινγκ που θα καλύπτει τις ανάγκες του αντίστοιχου τμήματος.
Προκειμένου, να εντοπιστούν οι ανάγκες, τα κίνητρα, οι αξίες που διέπουν τους καταναλωτές, θα πρέπει να υπάρχει πλήρης γνώση για τη συμπεριφορά τους. Η έρευνα της συμπεριφοράς του ανθρώπου ως καταναλωτή, είναι πολύ σημαντική για το Μάρκε-τινγκ, ενώ κρίνεται απαραίτητη η εξέταση του ψυχολογικού, πολιτισμικού, κοινωνικού και προσωπικού παράγοντα, που επηρεάζει έμμεσα τον καταναλωτή για την λήψη από-φασης, σε συνάρτηση πάντα με το ευρύτερο οικονομικό, νομικό, τεχνολογικό και κοι-νωνικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο ζει και επηρεάζεται άμεσα.
Η οικονομική κρίση από την άλλη, φαίνεται να έχει επηρεάσει την ζωή των Ελ-λήνων καταναλωτών, ιδιαίτερα μετά την υπογραφή του πρώτου μνημονίου. Αυτό του-λάχιστον δείχνουν έρευνες που έχουν γίνει από το 2008 και έπειτα, όπου φαίνεται στα-διακά να αλλάζει το μοντέλο του καταναλωτή καθώς και η συμπεριφορά του.
Σκοπός λοιπόν της διατριβής, είναι να επιχειρήσει να δείξει αν όντως έχει αλλά-ξει η καταναλωτική συμπεριφορά την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην περιφέρεια Αττικής. Θα εξεταστεί επίσης, αν έχουν δημιουργηθεί νέες αγοραστικές συνήθειες, αν έχει αλλάξει η ψυχολογία των καταναλωτών, εάν έχουν δημιουργηθεί νέα πρότυπα κα-ταναλωτικής συμπεριφοράς και τέλος, θα γίνει μια προσέγγιση πρόβλεψης της οικονο-μικής κατάστασης της χώρας για το μέλλον.