Η αξιολόγηση του προσωπικού σε μια συγκεκριμένη εταιρεία στην Κύπρο και πως συνδέεται με την ΔΑΔ (Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού)
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-02-25Συγγραφέας
Στρατή, Έλενα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το θέμα της διατριβής αυτής έχει σκοπό να εξετάσει με πιο τρόπο γίνεται η αξιολόγηση των εργαζομένων τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη. Συμβατικά ο ρόλος του τμήματος του Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) σε μια επιχείρηση ήταν να εξυπηρετήσει τις εκτελεστικές ημερήσιες εργασίες καλά, αλλά αυτή η πρακτική έχει θεωρηθεί ως εμπόδιο για ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου της επιχείρησης. Ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διοικητικές λειτουργίες του τμήματος πρέπει να παραμείνουν όπως είναι, ένα μεγάλο μέρος της λειτουργίας της Διοίκησης του Προσωπικού μετασχηματίζεται. Ωστόσο, ως κύριο ρόλο του τμήματος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, οι διευθυντές μιας επιχείρησης θεωρούν ότι είναι και η στρατηγική ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
Αυτό ακριβώς έρχεται να επιβεβαιώσει η σημερινή οικονομική κρίση. Χωρίς το σωστό ανθρώπινο δυναμικό μια εταιρία ή ένας οργανισμός από την κορυφή μπορεί να φτάσει στον πάτο και το αντίθετο. Με το σωστό προσωπικό μια επιχείρηση μπορεί να καταφέρει αρκετά αλλά και να επιβιώσει. Γι’ αυτό και η σωστή αντιμετώπιση του προσωπικού μιας επιχείρηση αλλά και η αξιολόγηση του είναι αναγκαία.
Στην συγκεκριμένη εργασία, αρχικά αναπτύσσονται οι ορισμοί και οι λειτουργίες Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού καθώς αναλύεται σε βάθος η εκπαίδευση και η ανάπτυξη του προσωπικού αλλά κυρίως και με πιο τρόπο γίνεται η αξιολόγηση του. Εξετάζουμε την σημαντικότητα του ανθρώπινου παράγοντα και αν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα «θέλω» του για την ευημερία και την ανάπτυξη της εν λόγω επιχείρησης, σύμφωνα με τις θεωρίες της υποκίνησης των εργαζομένων .
Στην πορεία στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζουμε την προβληματική στην οποία στηρίχθηκε η εργασία μας κατά την διεξαγωγή της ποιοτικής μας έρευνας. Αναπτύσσουμε και αναλύουμε έννοιες όπως η «επιτήρηση», η «αξιολόγηση», οι οποίες αφορούν τους ίδιους τους εργαζόμενους λόγω του ότι μας ενδιαφέρει πως οι ίδιοι βλέπουν την αξιολόγηση τους στον χώρο τον οποίο εργάζονται.
Ο τρόπος με τον οποίο έγινε η συλλογή των πληροφοριών για την αξιολόγηση των εργαζομένων, καθώς και η καταγραφή των απόψεων τους έγινε μέσα από την τεχνική της συνέντευξης και πιο συγκεκριμένα την ημί- δομημένη συνέντευξη.
Η μελέτη αυτή ολοκληρώνεται με την παρουσίαση και την ανάλυση που προκύπτει από την επιτόπια έρευνα και έρχεται να ολοκληρώσει σε βάθος το προβληματισμό στον οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω.
Διαπιστώνεται ότι η θεωρία διαφέρει αρκετά από την πράξη όσον αφορά την αξιολόγηση του προσωπικού παρόλο που η αξιολόγηση των εργαζομένων αφορά έμμεσα το τμήμα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Σύμφωνα με την έρευνα μας το τμήμα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, θα πρέπει να είναι στελεχωμένο από ένα σωστά καταρτισμένο προσωπικό και η συμβουλευτική και η καθοδήγηση να είναι από τις κύριες αρμοδιότητες του τμήματος αυτού.