Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΧρυσάνθου, Νεοφύτα
dc.contributor.otherChrysanthou, Neophyta
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-02-11
dc.date.accessioned2013-02-11T08:45:12Z
dc.date.available2013-02-11T08:45:12Z
dc.date.copyright2012-12
dc.date.issued2013-02-11
dc.identifier.otherΔΜΥ/2012/00129el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1141
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπέςel_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η οργανωσιακή δέσμευση κα η παρακίνηση των εργαζομένων είναι παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν την απόδοση των εργαζομένων. Η οργανωσιακή δέσμευση αποτελεί ισχυρή πίστη και αποδοχή των στόχων και των αξιών ενός οργανισμού και ισχυρή επιθυμία του ατόμου να συνεχίσει να εργάζεται για τον οργανισμό. Η οργανωσιακή δέσμευση αποτελείται από τρείς επιμέρους διαστάσεις: τη συναισθηματική, τη δέσμευση λόγω συνεχείας και την κανονιστική που αντικατοπτρίζουν αντίστοιχα την επιθυμία, την ανάγκη και την υποχρέωση να παραμείνει κανείς στον οργανισμό που εργάζεται. Η παρακίνηση είναι η διαδικασία ενεργοποίησης των εργαζομένων με σκοπό την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Η παρακίνηση χωρίζεται σε εσωτερική που αποσκοπεί στην ικανοποίηση εσωτερικών αναγκών και σε εξωτερική που αποσκοπεί στην επίτευξη υλικών κυρίως αμοιβών. Σκοπός: Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό την διερεύνηση του βαθμού οργανωσιακής δέσμευσης και των τριών διαστάσεών της των επαγγελματιών υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου, καθώς και των παραγόντων παρακίνησης που τους παρακινούν στην εργασία τους. Μέθοδος: Η έρευνα διεξάχθηκε τον Ιούνιο με Αύγουστο του έτους 2012 ανάμεσα σε 137 επαγγελματίες υγείας στο Γενικό Νοσοκομείο Πάφου με τη χρήση της Κλίμακας Οργανωσιακής Δέσμευσης και Επιθυμητών Παραγόντων Παρακίνησης (ΚΟΔΕΠΑΠ) σε συνδυασμό με ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Η στατιστική ανάλυση έγινε με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSSv.20, χρησιμοποιήθηκε το κριτήριο Τ (t –test) και η ανάλυση διασποράς (ANOVA). Αποτελέσματα: Η έρευνα κατέδειξε υψηλό συνολικό βαθμό οργανωσιακής δέσμευσης των επαγγελματιών υγείας του δείγματος με μέσο βαθμό (5, 70) με πιο ψηλή τη δέσμευση λόγω συνέχειας (6, 17) και πιο χαμηλή την κανονιστική δέσμευση (4, 97). Επίσης κατέδειξε ότι οι επαγγελματίες υγείας του δείγματος παρακινούνται περισσότερο από εξωτερικούς παράγοντες παρακίνησης. Συμπεράσματα: Ο ψηλός βαθμός δέσμευσης λόγω συνέχειας επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των επαγγελματιών υγείας στην εργασία τους. Αντίθετα, ο ικανοποιητικός βαθμός συναισθηματικής και κανονιστικής δέσμευσης επηρεάζει θετικά την απόδοση των επαγγελματιών υγείας στην εργασία τους. Τα αποτελέσματα μπορούν να αξιοποιηθούν από τις ιατρικές υπηρεσίες προς εξεύρεση μεθόδων για αύξηση της συναισθηματικής και κανονιστικής δέσμευσης, ελάττωση της δέσμευσης λόγω συνέχειας για καλύτερη αποδοτικότητα.el_GR
dc.format.extent102 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΟργανωσιακή δέσμευσηel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική δέσμευσηel_GR
dc.subjectΚανονιστική δέσμευσηel_GR
dc.subjectΠαρακίνησηel_GR
dc.subjectOrganizational commitmentel_GR
dc.subjectAffective commitmentel_GR
dc.subjectNormative commitmentel_GR
dc.subjectMotivationel_GR
dc.titleΟργανωσιακή δέσμευση και παράγοντες παρακίνησης των επαγγελματιών υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Πάφουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractntroduction: Organizational commitment and motivation of employees are factors that determine their performance. Organizational commitment is a strong belief in the acceptance of the goals and values of an organization and a strong desire of the individual to continue working for the organization. Organizational commitment is divided into three individual dimensions: affective, normative and continuance commitment, which reflect the desire, the need and obligation to remain in the organization. Motivation is the process of enabling employees to achieve the goals of the organization. Motivation is divided into extrinsic and intrinsic motivation factors. Objective: this study aims to investigate the degree of organizational commitment and its three dimensions of health professionals in Paphos General Hospital and motivational factors that motivate them in their work. Methodology: the survey was conducted between June and August 2012 among 137 health care professional using the scale of Organizational Commitment and the Favorable Motivation Factors Scale (OCFMFS) combined with demographic data questionnaire. The statistical analysis was performed using the statistical program SPSSv.20, using the criterion T (t-test) and using the analysis of variance (ANOVA). Results: The survey showed a high overall level of organizational commitment of health professionals in the sample with an average grade (5, 70) with the highest score in continuance commitment (6, 17) and the lower score in normative commitment (4, 97). Also, the survey showed that health professionals are more motivated by extrinsic motivational factors. Conclusion: The higher level of continuance commitment influences negatively health professionals’ performance in their work. Findings can be used by the health services in order to improve their efficiency.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record