Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Διερεύνηση των αντιλήψεων φοιτητών ανοικτού εξ αποστάσεως πανεπιστημίου για την αξιολόγηση τους

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2012-00024.pdf (1.650Mb)
    Ημερομηνία
    2012-12-13
    Συγγραφέας
    Σιδηροπούλου, Πελαγία
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι μια σημαντική διαδικασία του πυρήνα των σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ανάλογα με το σκοπό που επιτελεί διακρίνεται: α) στην τελική, όταν έμφαση δίνεται στη μέτρηση της επίδοσης του φοιτητή και β) στη διαμορφωτική, όταν έμφαση δίνεται στην υποστήριξη της μάθησης. Οι αντιλήψεις των φοιτητών είναι ένας σημαντικός τομέας της εκπαιδευτικής έρευνας, καθώς αποδείχτηκε ότι δύνανται να επηρεάσουν σημαντικούς παράγοντες της μάθησης. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των φοιτητών, η κατάλληλη μέθοδος αξιολόγησης είναι αυτή που υποστηρίζει τη μάθησή τους, είναι ευχάριστη, εποικοδομητική, φέρει χαρακτηριστικά εγκυρότητας, αξιοπιστίας και εντιμότητας, είναι παράγοντας βελτίωσης της μάθησης και της διδασκαλίας, καθιστά φοιτητές και καθηγητές υπεύθυνους για τη μαθησιακή διαδικασία. Στα περιβάλλοντα ΑεξΑΕ και ειδικότερα στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια των σπουδών το είδος της αξιολόγησης που τείνει να φέρει μερικά από τα προαναφερθέντα στοιχεία, με τη μορφή εκπόνησης γραπτών εργασιών, οι οποίες βαθμολογούνται. Το συγκεκριμένο μοντέλο της αξιολόγησης στην ΑεξΑΕ τριτοβάθμια εκπαίδευση, ολοκληρώνεται με τις τελικές γραπτές εξετάσεις στο τέλος της θεματικής ενότητας. Η παρούσα έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις των φοιτητών για την αξιολόγησή τους μέσω δοκιμασμένου από τη βιβλιογραφία ερωτηματολογίου, το οποίο προσαρμόστηκε στην ελληνική γλώσσα. Στο δείγμα των φοιτητών συμμετείχαν προπτυχιακοί φοιτητές του προγράμματος «Σπουδές στον ελληνικό πολιτισμό» και μεταπτυχιακοί του προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» του ΑΠΚυ. Όπως προέκυψε από την έρευνα, το δείγμα των φοιτητών στην ΑεξΑΕ έτεινε να έχει θετικές αντιλήψεις για την αξιολόγησή του. Συμφώνησε ότι είναι ευχάριστη, αποτελεί παράγοντα βελτίωσης της μάθησης και της διδασκαλίας, είναι μορφή λογοδοσίας, ενώ διαφώνησε με την αντίληψη ότι η αξιολόγηση είναι αχρείαστη για τη μάθηση. Αυτές οι αντιλήψεις, τείνουν να σκιαγραφήσουν αμυδρά το περίγραμμα της διαμορφωτικής αξιολόγησης και λιγότερο της τελικής. Οι φοιτητές επέλεξαν σε μεγαλύτερο ποσοστό πτυχές της αξιολόγησης από την οποία v έχουν βιωματική εμπειρία, ενώ αγνόησαν πτυχές που δεν γνωρίζουν, όπως η ετεροαξιολόγηση. Βρέθηκε ότι ευχάριστες πτυχές της αξιολόγησης είναι η προσωπική παρακολούθηση της επίδοσης του φοιτητή από τον καθηγητή και η επικοινωνία μαζί του. Προέκυψαν στατιστικά σημαντικές ισχυρές συσχετίσεις μεταξύ των τεσσάρων κυρίαρχων αντιλήψεων της αξιολόγησης (ευχάριστης, παράγοντα βελτίωσης, λογοδοσίας και αχρείαστης). Το συνολικό δείγμα επέλεξε ως κυρίαρχες αντιλήψεις τη γραπτή εξέταση που διαρκεί από μία έως τρεις ώρες, τη βαθμολόγηση και τη λογοδοσία. Αυτές οι αντιλήψεις συμπίπτουν με την περιγραφή της τελικής αξιολόγησης στο τέλος της θεματικής ενότητας. Αρνητικές αντιλήψεις της αξιολόγησης συσχετίστηκαν με την πτυχή της αξιολόγησης ως γραπτής εξέτασης. Αναφορικά με τις επιπτώσεις της έρευνας στη βιβλιογραφία, η συμβολή της είναι σημαντική, καθώς οι αντιλήψεις φοιτητών ΑεξΑΕ για την αξιολόγησή τους δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί σε βάθος. Τα ευρήματα που προέκυψαν έρχονται σε κάποια σημεία σε αντίθεση με τις αντίστοιχες αντιλήψεις των φοιτητών στα συμβατικά πανεπιστήμια. Οι θετικές αντιλήψεις των φοιτητών συνδέονται με ευρύτερη εφαρμογή διαμορφωτικών διεργασιών στην αξιολόγηση, χρήσης κριτηρίων, αξιοποίησης λογισμικών εικονικής αξιολόγησης και επικοινωνίας. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εμπλοκή των φοιτητών στην αξιολογητική διαδικασία, με συνεχή επιμόρφωση-κατάρτιση των εμπλεκόμενων μερών και συνεχή αξιολόγηση των νέων εμπειριών.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1111
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013