Παπαδοπούλου, ΒασιλικήΤσουράπη, ΧρυσάνθηΧρυσάνθηΤσουράπηTsourapi, Chrysanthi2016-07-152016-07-152024-08-262016-07-152016-062016-07-15ΣΔΜ/2016/00001https://kypseli.ouc.ac.cy/handle/11128/2482Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.Τα κίνητρα συμμετοχής των ενηλίκων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες αποτελούν ένα ζήτημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πεδίο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης. Η πολυπλοκότητα του ζητήματος και το γεγονός ότι δεν έχει διερευνηθεί αρκετά, αποτέλεσε αφορμή για την παρούσα προσπάθεια περαιτέρω διερεύνησής του. Σκοπός της έρευνάς μας είναι αρχικά να διερευνηθούν τα κίνητρα συμμετοχής 144 εκπαιδευομένων οι οποίοι παρακολούθησαν προγράμματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Πειραιά κατά το διάστημα 2013-2015 και στη συνέχεια, να διερευνηθεί η διαφοροποίηση των κινήτρων σε σχέση με το προφίλ και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης πληθυσμιακής ομάδας. Για τον σκοπό αυτό, επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα με βασικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, το οποίο απεστάλη ηλεκτρονικά στους εκπαιδευόμενους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν στην παρούσα έρευνα, τα βασικά κίνητρα των εκπαιδευομένων στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Πειραιά είναι αυτά που αναφέρονται στον παράγοντα «γνωστικό ενδιαφέρον», δηλαδή στην επιθυμία να λάβουν περαιτέρω γενικές γνώσεις και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Αντιθέτως, φαίνεται να είναι χαμηλής σημασίας για τους εκπαιδευόμενους ο παράγοντας «κοινωνική δραστηριοποίηση» καθώς και ο παράγοντας «οικογενειακές σχέσεις». Αναφορικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δείγματος, παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις των κινήτρων κυρίως σε σχέση με την ηλικία και το εκπαιδευτικό τους επίπεδο. Τα βασικότερα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, γίνεται προσπάθεια να συσχετιστούν με συμπεράσματα άλλων ερευνητικών προσεγγίσεων που αναδεικνύονται μέσα από τη βιβλιογραφία.vi, 75 σ. 30 εκ.grinfo:eu-repo/semantics/openAccessΣυνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου ΜάθησηContinuing Education and Lifelong LearningΚίνητρα συμμετοχής ενηλίκων σε προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης: Η περίπτωση των κέντρων δια βίου μάθησης του Δήμου ΠειραιάΜεταπτυχιακή Διατριβήpdf