Show simple item record

dc.contributor.advisorΖλατάνος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΝικολάου Τζώρτζης, Κυριάκος
dc.contributor.otherNicolaou Tzwrtzis, Kyriakos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-07-28
dc.date.accessioned2011-07-28T12:15:20Z
dc.date.available2011-07-28T12:15:20Z
dc.date.copyright2010-03
dc.date.issued2011-07-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2010/00015el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/92
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές και ευρετήριο.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί η ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στη διάρκεια εφημεριών της παθολογικής και καρδιολογικής κλινικής. Το δείγμα αποτέλεσαν ασθενείς που παρουσίαζαν συμπτώματα τα οποία αξιολογήθηκαν από τους εφημερεύοντες ιατρούς ως συμπτώματα ψυχολογικής αιτιολογίας, που χρήζουν περαιτέρω ψυχιατρικής ή ψυχολογικής υποστήριξης και παραπέμφθηκαν για ψυχιατρική διερεύνηση και εκτίμηση. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο ικανοποίησης ασθενών (Patient Satisfaction Questionnaire) (PSQ-III) (Ware, Snyder & Wright, 1976), που απαντήθηκε από 76 άτομα που επισκέφθηκαν τα εξωτερικά ιατρεία του συγκεκριμένου νοσοκομείου με συμπτώματα τα οποία διαγνώστηκαν ως συμπτώματα ψυχολογικής αιτιολογίας. Μετά από χρονικό διάστημα 15 ημερών, με τηλεφωνική επαφή διερευνήθηκε αν τα άτομα αυτά προχώρησαν σε περαιτέρω ψυχολογική ή/και ψυχιατρική διερεύνηση των συμπτωμάτων τους και ταξινομήθηκαν σε εκείνους που ακολούθησαν τη συμβουλή των γιατρών για περαιτέρω ψυχολογική/ψυχιατρική διερεύνηση των συμπτωμάτων και σε εκείνους που δεν την ακολούθησαν. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι ασθενείς που παραπέμπονται για περαιτέρω ψυχιατρική διερεύνηση των συμπτωμάτων τους παρουσιάζουν χαμηλή ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας σε αντίθεση προς το γενικό πληθυσμό που, όπως έχουν δείξει άλλες έρευνες, παρουσιάζει υψηλό βαθμό ικανοποίησης. Ωστόσο, δεν υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την ικανοποίηση ανάμεσα στους ασθενείς με προβλήματα ψυχοσωματικού τύπου που ακολούθησαν τη συμβουλή των γιατρών για περαιτέρω ψυχιατρική διερεύνηση των προβλημάτων και σε εκείνους που δεν την ακολούθησαν. Ως προς τα δημογραφικά και κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των ασθενών του δείγματος, διαπιστώθηκε ότι αυτοί ήταν κυρίως γυναίκες, μέσης και τρίτης ηλικίας, προέρχονταν από μεσαία επαγγελματικά στρώματα, και είχαν μέτριο και υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Οι δημογραφικοί και κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες, ωστόσο, δεν επηρέασαν τους δείκτες ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στο σύνολο του δείγματος. Μόνο ο παράγοντας της Γενικής Ικανοποίησης από το σύστημα υγείας φάνηκε να επηρεάζεται από το εκπαιδευτικό επίπεδο, το επάγγελμα, και από την ηλικία.el_GR
dc.format.extent85 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.titleΑντιμετώπιση ασθενών σε εφημερία γενικού νοσοκομείου που εμφανίζουν συμπτώματα ψυχολογικής αιτιολογίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this research was to examine the patient’s satisfaction for the health services provided in the General Hospital “Papanikolaou” of Thessaloniki and specifically in the emergency rooms of the pathological and cardiologic clinics. The sample consisted of patients who presented symptoms which were evaluated as ones of psychological nature, thus they were advised to seek further psychiatric or psychological examination and evaluation. For the research to be conducted a patient’s satisfaction questionnaire was administered to seventy six patients who visited the above emergency rooms of this hospital and their symptoms were diagnosed as psychosomatic. Fifteen days after their visit to the hospital the same patients were asked, by telephone communication, whether they did follow their doctors’ advice or not. Thus, they were classified to those who did and those who did not follow the doctor’s advice for further psychiatric and psychological evaluation of their symptoms. The statistical analysis of the data showed that patients who were advised to ask for further psychiatric evaluation of their symptoms presented low degree of satisfaction from the health services provided to them, in contrast to the general population who present high degree of satisfaction, as previous research has shown. However, there were no statistically significant differences between the patients who followed the doctors’ advice to seek psychiatric help and those who did not. The analysis of the demographic and socio-economic characteristics of the sample showed that the patients were mainly women, of middle age or third age, with middle occupational status and with middle or high educational background. However, demographic and socio-economic factors were not proven to affect the degrees of satisfaction felt for the health services provided. The General Satisfaction factor was the only one that was affected by the educational background, the occupational status and age.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record