Τα πληροφοριακά συστήματα και η ανάπτυξη συστήματος e-health, ως εργαλείο Διοίκησης, λήψης στρατηγικών αποφάσεων και εξυπηρέτησης των χρηστών υπηρεσιών υγείας, στα Τμήματα Επιγόντων Περιστατικών των Δημοσίων Νοσοκομείων: η περίπτωση του ΓΠΝ Τρίπολης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2011-07-28Συγγραφέας
Χρονίδης Δ., Γεώργιος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών αποτελεί ένα από τα λίγα τμήματα μιας μονάδας υγείας που μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα. Η λειτουργία του ΤΕΠ διακρίνεται από την ταχύτητα που απαιτείται για την αντιμετώπιση των περιστατικών και την αναγκαιότητα για τη λήψη άμεσων αποφάσεων τόσο σε διοικητικό αλλά κυρίως σε ιατρικό επίπεδο με απαίτηση για αμεσότητα στις ιατρικές και νοσηλευτικές οδηγίες.
Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι η ανάλυση ενός Πληροφοριακού Συστήματος ΤΕΠ, η προσέγγιση της λειτουργικότητάς του και της διασυνδεσιμότητάς του με τα υπόλοιπα υποσυστήματα και η βοήθειά του στη λήψη αποφάσεων τόσο σε διοικητικό όσο και σε κλινικό επίπεδο. Στόχος της εργασίας είναι να εντοπίσει, μέσα από τη σύγκριση του υπάρχοντος Πληροφοριακού Συστήματος με τα διεθνή πρότυπα, τυχόν αδυναμίες και προβλήματα καθώς και να γίνει πρόταση για βελτίωση της λειτουργίας του υπάρχοντος πληροφοριακού συστήματος ή και το σχεδιασμό νέου.
Μέθοδος: Η εργασία θα στηριχθεί σε βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη χρήση Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων Υγείας στη διοίκηση και οργάνωση των υπηρεσιών υγείας. Η παρουσίαση και ανάλυση του πληροφοριακού συστήματος του ΓΠΝ Τρίπολης και του υποσυστήματος που χρησιμοποιείται στο ΤΕΠ, θα βοηθήσει να διερευνηθούν τα ιατρονοσηλευτικά και διοικητικά οφέλη και το κατά πόσο βοήθησε το νέο σύστημα στη λήψη διοικητικών αποφάσεων.
Συμπεράσματα: Η σωστή χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος του ΤΕΠ έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει την οργανωτική δομή του τμήματος τόσο σε επίπεδο νοσηλευτικής κίνησης όσο και διοικητικό και οικονομικό επίπεδο. Η λύση για την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει η επιστήμη της πληροφορικής και οι νέες τεχνολογίες, για τη λήψη διοικητικών και ιατρικών αποφάσεων αλλά και για την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των ασθενών είναι η χρήση ενός νέου πληροφοριακού συστήματος προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις του ΤΕΠ.
Λέξεις κλειδιά: Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, Πληροφορική Υγείας, Πληροφοριακό Σύστημα Υγείας, Πληροφοριακό Σύστημα Λήψης Αποφάσεων, eHealth, Τηλεϊατρική, Ιατρική Έρευνα, Ιατρικές Αποφάσεις.