Show simple item record

dc.contributor.advisorΜάσχα, Εύχαρις
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Θεογνωσία
dc.contributor.otherLazaridou, Theognosia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2024-02-22T10:00:11Z
dc.date.available2024-02-22T10:00:11Z
dc.date.copyright2024-02-22
dc.date.issued2023-11
dc.identifier.otherΠΠΑ/2023/00195el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5785
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή στοχεύει στη διεξοδική μελέτη της σχέσης που έχουν μεταξύ τους η μόδα, η τέχνη, η δημοφιλής κουλτούρα και η πολιτιστική κληρονομιά και πώς μέσα από τις μελέτες περίπτωσης που αναλύονται αναδεικνύεται η εκάστοτε τοπική πολιτιστική κληρονομιά μέσω της μόδας ως τέχνης αλλά και ως μέρος της δημοφιλούς κουλτούρας. Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι της παρούσας διατριβής ήταν να προσδιοριστούν εννοιολογικά οι όροι μόδα, τέχνη, πολιτιστική κληρονομιά και δημοφιλής κουλτούρα, να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ μόδας, τέχνης, πολιτιστικής κληρονομιάς και δημοφιλούς κουλτούρας, να εξεταστεί η διαχρονική εξέλιξη και πολιτισμική αξία δύο χαρακτηριστικών ενδυμάτων (σύμβολα δύο μεγάλων πολιτισμών που επηρεάζουν μέχρι και σήμερα τις σύγχρονες τάσεις της μόδας) από δύο διαφορετικές χώρες (Αρχαιοελληνικό φόρεμα–Ελλάδα, Κιμονό– Ιαπωνία) στη δημοφιλή κουλτούρα αλλά και την τέχνη στην πορεία του χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη παράλληλα τις κοινωνικές αξίες κάθε εποχής. Επίσης, η παρούσα διατριβή στόχευε στην αποτύπωση της ανταλλαγής χρήσης των δύο ενδυμάτων αλλά και την διερεύνηση της αντίληψης και αναγνώρισης αυτών των ενδυμάτων από το κοινό. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η έρευνα ήταν αρχικά δευτερογενής με συλλογή και μελέτη της βιβλιογραφίας (ελληνικής και ξενόγλωσσης, αρθρογραφίας, πληροφορίες και άρθρα από το διαδίκτυο, ιστοσελίδες, προηγούμενες μελέτες) ενώ στη συνέχεια περιλάμβανε ποιοτική έρευνα με την παρουσίαση μελετών περίπτωσης μέσα από την ιστορική καταγραφή και εξέλιξη των δύο ενδυμάτων της έρευνας. Τέλος, διενεργήθηκε ποσοτική πρωτογενής έρευνα με την δημιουργία ερωτηματολογίου σε Google Forms το οποίο διανεμήθηκε μέσω διαδικτύου, οι ερωτώμενοι ανήκαν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αντιπροσωπεύοντας το μέσο κοινό ώστε να αποτυπωθεί η γνώση που έχει ένα τυχαίο δείγμα πληθυσμού σε σχέση με το θέμα της παρούσας διατριβής.el_GR
dc.format.extent130 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστική κληρονομιάel_GR
dc.subjectCultural heritageel_GR
dc.subjectΔημοφιλής κουλτούραel_GR
dc.subjectPopular cultureel_GR
dc.titleΜόδα, τέχνη, δημοφιλής κουλτούρα και τοπική πολιτιστική κληρονομιά. Μελέτες περίπτωσης: Το αρχαιοελληνικό φόρεμα και το ιαπωνικό κιμονόel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis aims to study in depth the relationship between fashion, art, popular culture and cultural heritage and how, through the case studies analysed, the local cultural heritage is highlighted through fashion as art and as part of popular culture. More specifically, the objectives of this thesis were to conceptually define the terms fashion, art, cultural heritage and popular culture and to explore the relationships between fashion, art, cultural heritage and popular culture, to examine the temporal evolution and cultural value of two characteristic garments (symbols of two great cultures that still influence contemporary fashion trends) from two different countries (Ancient Greek dress - Greece, Kimono - Japan) in popular culture and art over time, taking into account the social values of each era. Also, this thesis aimed to capture the exchange of the use of the two garments and to investigate the perception and recognition of these garments by the public. In order to achieve the above objectives, the research was initially secondary with the collection and study of literature (Greek and foreign language, articles, information and articles from the internet, websites, previous studies) and then included qualitative research with the presentation of case studies through the historical recording and evolution of the two garments of the research. Finally, quantitative primary research was conducted by creating a questionnaire in Google Forms which was distributed via the internet, the respondents belonged to a wider context representing the average audience in order to capture the knowledge that a random sample of the population has in relation to the topic of this thesis.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record