dc.contributor.advisor | Γκίνη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Παπαϊωάννου, Εύχαρις | |
dc.contributor.other | Papaioannou, Efcharis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2024-02-22T09:58:28Z | |
dc.date.available | 2024-02-22T09:58:28Z | |
dc.date.copyright | 2024-02-22 | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2023/00186 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5777 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ο Alejandro Casona αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ισπανικού θεάτρου της γενιάς του ΄27. Επηρεασμένος από τα αισθητικά ρεύματα της εποχής του αλλά και από την λαϊκή παράδοση και την ισπανική κουλτούρα του παρελθόντος, ο συγγραφέας δημιούργησε έναν προσωπικό τρόπο γραφής ο οποίος χαρακτηρίζεται από την πρόσμιξη φαντασίας και πραγματικότητας και τον ποιητικό ρεαλισμό.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να καταδείξει τα μορφολογικά και θεματικά μοτίβα που διέκριναν τη δραματουργία του συγγραφέα, μέσω της δραματολογικής ανάλυσης των θεματικών του Έρωτα και του Θανάτου στα τρία εξεταζόμενα έργα του, «Η Κυρά της Αυγής», «Το Σπίτι με τα Επτά Μπαλκόνια» και «Βάρκα δίχως Ψαρά», χρησιμοποιώντας ως βασικό μεθοδολογικό εργαλείο τη θεωρία της Σημειωτικής.
Σκοπός της διατριβής είναι η ανάδειξη της αξίας του έργου ενός πολύ σπουδαίου δραματουργού, της διαχρονικότητας του λόγου του και της σύνδεσης του ψευδαισθητικού κόσμου που δημιουργεί με την πραγματικότητα της ζωής. Παράλληλα στόχος της παρούσας διατριβής είναι να συνεισφέρει στην σχετική με τον συγγραφέα ελληνική βιβλιογραφία, η οποία είναι αρκετά φτωχή, όπως είναι και η παρουσία του έργου του σε ελληνικές θεατρικές σκηνές. | el_GR |
dc.format.extent | 81 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Casona, Alejandro, 1903-1965 | el_GR |
dc.subject | Θέατρο -- Έρωτας και θάνατος | el_GR |
dc.subject | Theater -- Love and death | el_GR |
dc.subject | Spanish theater | el_GR |
dc.subject | Ισπανικό Θέατρο | el_GR |
dc.title | Έρωτας και θάνατος στα έργα του Alejandro Casona: «Η Kυρά της Αυγής», «Το Σπίτι με τα Επτά Μπαλκόνια», «Βάρκα δίχως Ψαρά» | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Alejandro Casona is one of the most important representatives of the Spanish theater of the generation of ΄27. Influenced by the aesthetic currents of his time but also by popular tradition and the Spanish culture of the past, the author created a personal way of writing, characterized by the mixture of fantasy and reality as well as poetic reality.
The present thesis attempts to highlight the morphological and thematic patterns that distinguished the author's dramaturgy, through the dramatological analysis of the themes of Love and Death in his three examined works, Lady of the Dawn", "The House with Seven Balconies" and "Boat without a fisherman”, using as its basic methodological tool the theory of Semiotics.
The purpose of the thesis is to highlight the value of the work of a very important dramatist, the timelessness of his speech and the connection of the illusory world he creates with the reality of life. At the same time, the aim of this thesis is to contribute to the Greek literature related to the author, which is quite poor, as is the presence of Casona’s work in Greek theater scenes. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |