Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφολόγη, Μαρία
dc.contributor.authorBaziotis, Antonis
dc.contributor.otherΜπαζιώτης, Αντώνης
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2024-02-19T12:07:33Z
dc.date.available2024-02-19T12:07:33Z
dc.date.copyright2024-02-19
dc.date.issued2023-12
dc.identifier.otherCOS/2023/00022el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5758
dc.descriptionIncludes bibliographical references.el_GR
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate the individual and comparative effects of Music training and Bilingualism/Multilingualism on executive functions (EFs) and working memory in healthy Greek adults. The study involved N=90 participants, who were divided into three distinct groups. The Musicians group consisted of individuals holding a degree in music and formal music training spanning over five years in various musical genres and instruments, with an average age of 33.40 years. The Bilingual/Multilingual cohort, with a mean age of 32.57 years, consisted of participants who were proficient in multiple languages, including but not limited to English, Arabic, Russian, and Italian. The control group, with an average age of 34.30 years, included people with no formal training in music or additional languages, which served as a baseline for comparison. Cognitive abilities were assessed using a series of tests: the Digit span (Wechsler, 1955), the Verbal Fluency Test (Kosmidis et al., 2004), and the Stroop Test (Stroop, 1935). These evaluations were conducted using a blended approach of in-person and digital administration to adapt to the varied environments of the participants. The research followed strict ethical protocols, ensuring informed consent, and used a detailed demographic questionnaire. Statistical analysis was performed using SPSS 25, using comparisons of means, analyses of variance, and Pearson and Spearman Rho correlations, along with hierarchical regression to dissect the cognitive performance exhibited by the different groups. Analysis of the results revealed that both Musicians and Bilinguals/Multilinguals showed higher performance on cognitive tasks compared to the control group. A comparative analysis between Musicians and Bilinguals/Multilinguals revealed differences in cognitive functions, with Musicians excelling more in certain aspects of working memory. Gender showed an effect on some cognitive tasks, while educational level showed a significant effect, especially on the results of the Stroop Test. Findings through hierarchical regression analyses reveal that music and language training advocate for the prediction of cognitive ability, with gender and educational background also playing significant roles in specific cognitive contexts. This highlights the potential of targeted music and language training to enhance cognitive abilities, suggesting avenues for future educational and cognitive development methodologies.el_GR
dc.format.extentx, 155 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languageenel_GR
dc.language.isoenel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΕκτελεστικές λειτουργίεςel_GR
dc.subjectExecutive functionsel_GR
dc.subjectWorking memoryel_GR
dc.subjectΕργαζόμενη μνήμηel_GR
dc.subjectMusic trainingel_GR
dc.subjectΜουσική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectBilingualismel_GR
dc.subjectΔιγλωσσίαel_GR
dc.titleEvaluating the relationship of music training and bilingualism/multilingualism and their contribution to executive functions in healthy adultsel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΗ παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τις ατομικές και συγκριτικές επιδράσεις της μουσικής εκπαίδευσης και της διγλωσσίας/πολυγλωσσίας στις εκτελεστικές λειτουργίες (EFs) και τη μνήμη εργασίας σε υγιείς Έλληνες ενήλικες. Η μελέτη περιελάβανε N = 90 συμμετέχοντες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ξεχωριστές ομάδες. Η ομάδα των Μουσικών αποτελούνταν από άτομα με πτυχίο μουσικής και επίσημης μουσικής εκπαίδευσης μεγαλύτερη των πέντε ετών σε διάφορα μουσικά είδη και όργανα, με μέσο όρο ηλικίας τα 33,40 έτη. Η δίγλωσση/πολύγλωσση ομάδα, με μέση ηλικία 32,57 ετών, αποτελούνταν από συμμετέχοντες που γνώριζαν άριστα πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, αγγλικών, αραβικών, ρωσικών και ιταλικών. Η ομάδα ελέγχου, με μέσο όρο ηλικίας 34,30 ετών, περιλάμβανε άτομα χωρίς επίσημη εκπαίδευση στη μουσική ή σε πρόσθετες γλώσσες, γεγονός που χρησίμευσε ως βάση σύγκρισης. Οι γνωστικές ικανότητες αξιολογήθηκαν χρησιμοποιώντας μια σειρά ψυχομετρικών τεστ: Συγκεκριμένα το Digit Span (Wechsler, 1955), το Verbal Fluency Test (Kosmidis et al., 2004) και το Stroop Test (Stroop, 1935). Οι αξιολογήσεις διεξήχθησαν χρησιμοποιώντας μια μικτή προσέγγιση προσωπικής και ψηφιακής διαχείρισης για την προσαρμογή στα ποικίλα περιβάλλοντα των συμμετεχόντων. Η έρευνα ακολούθησε αυστηρά ηθικά πρωτόκολλα, εξασφαλίζοντας ενημερωμένη συναίνεση και χρησιμοποίησε ένα λεπτομερές δημογραφικό ερωτηματολόγιο. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας SPSS 25, χρησιμοποιώντας συγκρίσεις μέσων, αναλύσεις διακύμανσης και συσχετίσεις Pearson και Spearman’s Rho, μαζί με ιεραρχική παλινδρόμηση για να αναλυθεί η γνωστική απόδοση που παρουσίασαν οι διαφορετικές ομάδες. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αποκάλυψε ότι τόσο οι μουσικοί όσο και οι δίγλωσσοι / πολύγλωσσοι έδειξαν υψηλότερη απόδοση στις γνωστικές εργασίες σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Μια συγκριτική ανάλυση μεταξύ μουσικών και δίγλωσσων / πολύγλωσσων αποκάλυψε διαφορές στις γνωστικές λειτουργίες, με τους μουσικούς να υπερέχουν περισσότερο σε ορισμένες πτυχές της μνήμης εργασίας. Το φύλο έδειξε επίδραση σε ορισμένες γνωστικές εργασίες, ενώ το εκπαιδευτικό επίπεδο έδειξε σημαντική επίδραση, ειδικά στα αποτελέσματα του τεστ Stroop. Ευρήματα μέσω ιεραρχικών αναλύσεων παλινδρόμησης αποκαλύπτουν ότι η μουσική και η γλωσσική εκπαίδευση υποστηρίζουν την πρόβλεψη της γνωστικής ικανότητας, με το φύλο και το εκπαιδευτικό υπόβαθρο να παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο σε συγκεκριμένα γνωστικά πλαίσια. Αυτό υπογραμμίζει τις δυνατότητες της στοχευμένης μουσικής και γλωσσικής κατάρτισης για την ενίσχυση των γνωστικών ικανοτήτων, προτείνοντας δρόμους για μελλοντικές μεθοδολογίες εκπαιδευτικής και γνωστικής ανάπτυξης.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record