Οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν από τις εφαρμογές παραγγελίας φαγητού - αγαθών και από τους επιχειρηματίες του χώρου της εστίασης κατά την περίοδο της πανδημίας του COVID-19, καθώς και oι στάσεις και η ικανοποίηση των καταναλωτών
Abstract
Στην μελέτη αυτή αναλύθηκαν οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν από τις εφαρμογές παραγγελίας φαγητού – αγαθών και από τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων του χώρου της εστίασης κατά την περίοδο της πανδημίας του COVID-19. Επιπλέον αξιολογήθηκε ο βαθμός ικανοποίησης των ελληνόφωνων πελατών σχετικά με τις εφαρμογές παραγγελίας φαγητού – αγαθών μέσω της χρήσης ενός ερωτηματολογίου. Οι εφαρμογές εκμεταλλεύτηκαν την ύπαρξη των περιοριστικών μέτρων που υπήρχαν παγκόσμια, καθώς και τον φόβο των ανθρώπων για τη μετάδοση του ιού. Έτσι αύξησαν τους χρήστες τους με την βοήθεια της τεχνολογίας και την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Με την πάροδο του χρόνου και την λήξη της πανδημίας παρατηρήθηκε η συνέχιση της χρήσης αυτών των εφαρμογών, καθώς και η προτίμηση τους κυρίως λόγω των διαδικτυακών τρόπων πληρωμής, της καλής συμπεριφοράς των συνεργατών των εφαρμογών αλλά και της ευκολίας και της γρήγορης χρήσης τους. Από την άλλη πλευρά οι συμμετέχοντες του ερωτηματολογίου εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το αυξημένο κόστος του φαγητού, τον μεγάλο χρόνο διανομής της παραγγελίας, τις αυξημένες ανεπιθύμητες χρεώσεις είτε αυτές αφορούσαν την διανομή είτε όχι, τη μη ή την μειωμένη ύπαρξη προσφορών ή εκπτώσεων, τη μειωμένη ενημέρωση και τη μη επαρκή πολιτική αποζημίωσης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες έκφρασαν τη δυσαρέσκεια τους για τους μεγαλύτερους χρόνους αναμονής από τους αναγραφόμενους, την παραλαβή λανθασμένων παραγγελιών και την κακή συνεννόηση με τους οδηγούς. Συνεπώς αυτά συνέβαλαν στην μείωση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών και στην ανάγκη για εύρεση τρόπων βελτίωσης των υπηρεσιών αυτών των εφαρμογών, εφόσον η πλειοψηφία του κοινού έκφρασε την επιθυμία του να συνεχίσει την χρήση αυτών των εφαρμογών και στο μέλλον. Οι εφαρμογές αυτές προσαρμόζουν συνεχώς τις υπηρεσίες τους, καλύπτοντας και ικανοποιώντας τις ανάγκες των καταναλωτών τους μέσω της χρήσης διαφόρων στρατηγικών. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται όλο και περισσότερο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς αυτές αλλά και η συχνότητα χρήσης τους.