dc.contributor.advisor | Λιασίδου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Τσάπα, Ειρήνη | |
dc.contributor.other | Tsapa, Irene | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T11:04:42Z | |
dc.date.available | 2024-02-13T11:04:42Z | |
dc.date.copyright | 2024-02-13 | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2023/00083 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5747 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταδείξει αφενός τις μαθησιακες και συμεριφορικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακό και προσφυγικό υπόβαθρο και αφετέρου το πως αντιμετωπίζεται στην ολότητα του το φαινόμενο της ετερότητας στο ελληνικό σχολικό συγκείμενο τόσο μέσα απο την ανάλυση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των τάξεων υποδοχής όσο και μέσα μέσα απο τις από τις απόψεις των 4 εκπαιδευτικών τυπικών τάξεων σχετικά με την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Απο την κριτική ανάλυση βασικών νομοθετηματων ( ν.4414/2016 και της εγκυκλίου για την ίδρυση και λειτουργία των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ)προκύπτει ότι αν και πρόθεση του νομοθέτη αποτελεί η εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στις σχολικές τάξεις εντούτοις παρουσίαζονται ελλέιψεις στην εφαρμογή του θέσμού τόσο όσον αφορά την υλικοτεχνική υποδομή και την πρόσληψη επιμορφωμένων εκπαιδευτικών όσο και στην απουσία πορβλεψης για τη λειτουργία του θεσμού στο μέλλον.
Το ίδιο συμπέρασμα προκύπτει και από τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες πολυπολιτισμικών τάξεων, έχοντας λάβει ελλιπή επιμόρφωση σε θέματα διγλωσσίας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, και με διδακτικό υλικό και αναλυτικό πρόγραμμα που δεν ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των δίγλωσσων μαθητών. | el_GR |
dc.format.extent | 73 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Διαπολιτισμική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Intercultural education | el_GR |
dc.subject | Διγλωσσία | el_GR |
dc.subject | Bilingualism | el_GR |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el_GR |
dc.subject | Learning difficulties | el_GR |
dc.subject | Multiculturalism | el_GR |
dc.subject | Πολυπολιτισμός | el_GR |
dc.subject | Behavioral disorders | el_GR |
dc.subject | Συμπεριφορικές διαταραχές | el_GR |
dc.title | Μαθησιακές και συμπεριφορικές δυσκολίες παιδιών με μεταναστευτικό και προσφυγικό υπόβαθρο. Ο ρόλος της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης - συμπεράσματα από την εφαρμογή της στο σχολικό συγκείμενο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this research is to demonstrate, on the one hand, the learning and behavioral difficulties faced by students with a learning and refugee background, and on the other hand, how the phenomenon of otherness is treated in its entirety in the Greek school context, both through the analysis of the legislative framework for the operation of reception classes as well as from the viewpoints of the 4 educational standard classes regarding the implementation of intercultural education. From the critical analysis of key pieces of legislation (Law 4414/2016 and the circular for the establishment and operation of ZEP reception classes) it appears that although the intention of the legislator is the implementation of intercultural education in school classes, there are nevertheless shortcomings in the implementation of the legislation as far as it concerns the logistical infrastructure and the recruitment of trained teachers as well as the lack of foresight for the operation of ZEP reception classes in the future.
The same conclusion emerges from the experiences of teachers, who are called upon to respond to the needs of multicultural classes, having received insufficient training in bilingualism and intercultural education, and with teaching materials and curricula that do not meet the educational needs of bilingual students. The same conclusion is drawn from the experiences of educators, who are called upon to respond to the needs of multicultural classrooms, having received insufficient training in bilingualism and intercultural education, and with teaching materials and detailed programs that do not meet the educational needs of bilingual students. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |