Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓραβάνη, Μαρία
dc.contributor.authorΜπαρκόγλου, Γεωργία
dc.contributor.otherMparkoglou, Georgia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-10-30T11:07:42Z
dc.date.available2023-10-30T11:07:42Z
dc.date.copyright2023-10-30
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.isbn978-9963-695-88-1
dc.identifier.otherΔΚ-ΣΔΜ/2023/00002el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5713
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτο επίκεντρο της παρούσας διατριβής τίθεται η μελέτη τόσο των προβαλλόμενων ταυτοτήτων των ενήλικων εκπαιδευόμενων μεταναστών/στριών όσο και των μετασχηματισμών που συμβαίνουν σε πτυχές των ταυτοτήτων τους εντός του εκπαιδευτικού τους πλαισίου, ώστε να καταστούν ενεργοί πολίτες. Αν και οι ταυτότητες των εκπαιδευομένων μεταναστών/στριών συνιστούν αντικείμενο ενδιαφέροντος και μελέτης για πολλούς ερευνητές του πεδίου τις τελευταίες δεκαετίες, ωστόσο, δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι λεπτές εκείνες διεργασίες που συμβαίνουν στον εκπαιδευτικό τους χώρο και συμβάλλουν στον μετασχηματισμό πτυχών των ταυτοτήτων των εκπαιδευομένων με στόχο την ενεργό πολιτειότητα. Σκοπός είναι να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματά της έρευνας στην πράξη για τον προσανατολισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής που αφορά στους μεταναστευτικούς πληθυσμούς και την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο το μετασχηματισμό των εκπαιδευομένων και κατ’ επέκταση των κοινωνιών, ώστε να είναι πιο δίκαιες και δημοκρατικές. Ο σκοπός αυτός συνάδει με το πνεύμα της Κριτικής Θεωρίας, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται η παρούσα έρευνα, και στηρίζεται στην πεποίθηση ότι η παρούσα έρευνα μπορεί να ανοίξει το δρόμο της αναζήτησης νέων, εναλλακτικών εκπαιδευτικών πρακτικών για την ενδυνάμωση των ενήλικων εκπαιδευόμενων μεταναστών/στριών και την ενίσχυση ταυτοτήτων συμβατών με το πρότυπο του ενεργού πολίτη. Έτσι, διενεργήθηκε μία μελέτη περίπτωσης, μέσα από τη βιογραφική προσέγγιση, στην οποία συμμετείχαν συνολικά οχτώ μετανάστες και μετανάστριες που αφηγήθηκαν τις ζωές τους και τις εκπαιδευτικές τους εμπειρίες στο πλαίσιο βιογραφικών συνεντεύξεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις εκπαιδευτικές τους εμπειρίες στο Σχολείο Αλληλεγγύης Οδυσσέας, το οποίο συνιστά το εκπαιδευτικό πλαίσιο εντός του οποίου μελετήθηκαν οι διαδικασίες ταυτοτικών μετασχηματισμών. Προκειμένου για τη βαθύτερη και πληρέστερη κατανόηση των επιδράσεων από τον εκπαιδευτικό χώρο που πυροδοτούν τις μετασχηματιστικές διαδικασίες, πραγματοποιήθηκαν συμπληρωματικά τέσσερεις ημιδομημένες συνεντεύξεις που αντλήθηκαν από τρεις εκπαιδεύτριες και έναν εκπαιδευτή. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα. Σε ένα πρώτο επίπεδο, υιοθετήθηκε μία πολύ-επίπεδη διαδικασία ανάλυσης που βασίζεται στη θεματική ανάλυση και συνδυάζει στοιχεία από την αφηγηματική ανάλυση (narrative analysis) και τη θεωρία των τριών διλημματικών τοποθετήσεων του Bamberg, ώστε να αναδυθούν οι αφηγηματικά προβαλλόμενες ταυτότητες από τα βιογραφούμενα πρόσωπα. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η θεματική ανάλυση του βιογραφικού λόγου των εκπαιδευομένων συμμετεχόντων και των εκπαιδευτριών/τών συνδυαστικά επιδίωξε την ανίχνευση και ανάδυση των κύριων γνωρισμάτων του εκπαιδευτικού πλαισίου, εντός του οποίου υποβοηθούνται, ενισχύονται ή αποτρέπονται οι διαδικασίες μετασχηματισμού των ταυτοτήτων των εκπαιδευομένων. Μέσα από την ανάλυση προκύπτει ότι οι μετανάστες/στριες εκπαιδευόμενοι/μενες δομούν δημιουργικά τις ρευστές, υβριδικές μεταναστευτικές ταυτότητές τους ως ταυτότητες αντίστασης. Μέσα από αυτές τις ταυτότητες ανασκευάζουν τις λογικές της αφομοίωσης και των δοτών κατηγοριοποιήσεων και προβάλλουν την ανάγκη τους τόσο για σταθερότητα όσο και για αλλαγή, ώστε να προσαρμοστούν στο νέο κοινωνικό περιβάλλον διατηρώντας ταυτόχρονα τη συνέχεια της βιογραφικής τους συγκρότησης. Η διαπίστωση αυτή συνδέεται με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, οι οποίες, σε αντίθεση με τα επίσημα κείμενα εκπαιδευτικής πολιτικής που συνήθως τις παρουσιάζουν ως ενιαίες, σταθερές κι αμετάβλητες, φαίνεται ότι είναι επίσης ρευστές και διαρκώς εξελισσόμενες. Όλα αυτά υποδεικνύουν την ανάγκη για διαμόρφωση ευέλικτων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που προσιδιάζουν στον τύπο των «Τρίτων Χώρων» μάθησης, όπου ακολουθούνται εκπαιδευτικές πρακτικές συνεπείς προς τις αρχές της απελευθερωτικής, μαθητοκεντρικής εκπαίδευσης και όπου προωθείται η συλλογική δράση των εκπαιδευομένων και υποβοηθείται η γεφύρωση με την ευρύτερη τοπική κοινωνία με όρους ενεργούς πολιτειότητας.el_GR
dc.format.extentxviii, 320 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκων μεταναστώνel_GR
dc.subjectAdult migrant educationel_GR
dc.subjectΜετασχηματισμός ταυτοτήτωνel_GR
dc.subjectIdentity transformationel_GR
dc.subjectΕνεργός πολιτειότηταel_GR
dc.subjectActive citizenshipel_GR
dc.titleΜετασχηματισμός ταυτοτήτων ενηλίκων μεταναστών και εκπαίδευση ενηλίκων για ενεργό πολιτειότητα στη χώρα υποδοχής: Μια μελέτη περίπτωσηςel_GR
dc.typeΔιδακτορική Διατριβήel_GR
dc.contributor.committeememberΤσιπλάκου, Σταυρούλα
dc.contributor.committeememberΖαρίφης, Γιώργος
dc.contributor.committeememberΜάγος, Γιώργος
dc.description.translatedabstractThe present dissertation revolves around the study of the constructed identities of adult migrant learners and the transformative processes that occur within their educational framework, in order to foster active citizenship. Although the identities of migrant learners have been extensively studied by researchers in recent decades, the complex processes that occur within their educational settings, leading to the transformation of their identities and the c ultivation of active citizenship, have not been adequately explored. The objective is to utilize the research findings in practical applications to inform educational policies concerning migrant populations and to organize educational programs aimed at the transformation of learners and, consequently, the promotion of fair and democratic societies. This objective aligns with the principles of Critical Theory, within which this research is situated, and is grounded in the belief that this study can pave the way for the exploration of novel, alternative educational practices to empower adult migrant learners and enhance identities that are congruent with the concept of active citizenship. Thus, a case study was conducted using a biographical approach, involving a total of eight migrant men and women who narrated their lives and educational experiences within the framework of biographical interviews. Special emphasis was given to their educational experiences at the School of Solidarity Odysseus, which served as the educational context where the processes of identity transformation were examined. In order to achieve a deeper and more comprehensive understanding of the impacts from the educational environment that trigger transformative processes, four supplementary semi-structured interviews were conducted with four educators. Data analysis was conducted at two levels. The first level involved a multi-layered analysis process that incorporated thematic analysis, narrative analysis, and Bamberg's theory of dilemmatic positioning. This approach aimed to reveal the identities of the individuals as constructed through their narratives. At the second level, the analysis focused on the thematic aspects of the participants' biographical discourse and the discourse of the trainers. The purpose was to collectively identify and reveal the key characteristics of the educational framework that either facilitated, enhanced, or hindered the processes of identity transformation among the learners. Through the analysis, it emerges that adult migrant learners construct their fluid, hybrid migratory identities in a creative manner as identities of resistance. Within these identities, they reconceptualize the logics of assimilation and categorical classifications and express their simultaneous need for stability and change in order to adapt to the new social environment while preserving the continuity of their life narratives. This observation is closely linked to their educational needs, which, contrary to the prevailing depiction in official educational policy documents as unified and immutable, appear to be fluid and continuously evolving. All these factors underscore the imperative to develop flexible educational programs that align with the notion of "Third Spaces" of learning, where educational practices consistent with the principles of liberating, learner-centered education are employed, and where collective action among learners is promoted, facilitating their integration with the broader local community in terms of active citizenship.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής