Show simple item record

dc.contributor.advisorΣεράνης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΣτυλιανού, Στέλλα
dc.contributor.otherStylianou, Stella
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-05T08:01:40Z
dc.date.available2023-09-05T08:01:40Z
dc.date.copyright2023-09-04
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΕΓΛ/2022/00131el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5709
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αφορά στην πειραματική εφαρμογή της μεθόδου «body/word performance writing» του Χρήστου Πολυμενάκου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Β΄ Γυμνασίου σε σχολείο της Πάφου. Η πρακτική εφαρμογή με τη μέθοδο της έρευνας – δράσης έλαβε χώρα στο Νικολαΐδειο Γυμνάσιο για πρώτη φορά και κυρίως σχετιζόταν με τη διατήρηση και ενημέρωση ημερολογίου από μερίδα μαθητών/τριών ενός συγκεκριμένου τμήματος. Η εφαρμογή του εργαλείου τέθηκε σε ισχύ στα μέσα Ιανουαρίου του παρελθόντος διδακτικού έτους και διήρκησε μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου περιλαμβάνοντας οκτώ συναπτές διδακτικές περιόδους. Στο εν λόγω ημερολόγιο οι μαθητές κλήθηκαν να ακολουθήσουν συγκεκριμένη δομή και διαδικασία η οποία αφορούσε στο περιεχόμενο της εκάστοτε διδακτικής ώρας και στην κριτική της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων, ώστε να ελεγχθεί η επίτευξη των προηγηθέντων στόχων που είχαν συμφωνηθεί μεταξύ της διδάσκουσας και τους μαθητές/τριες και η οριοθέτηση νέων στα πλαίσια των αντιληπτικών αναγκών των μαθητών. Το ημερολόγιο, από αρχαιοτάτων χρόνων, αναδεικνύεται σε σημαντικό εργαλείο για την ανθρώπινη ψυχολογία και την επιθυμία του ανθρώπου να αποτυπώσει τις εμπειρίες του. Ως εργαλείο καταγραφής χρονικών σημείων της ζωής, το ημερολόγιο έχει εκδηλώσει την αξία του κατά τη διάρκεια των αιώνων, όπου έχουν δημιουργηθεί ποικίλα είδη ημερολογίων. Οι επιστημονικοί όροι και προσεγγίσεις, όπως η ψυχολογία και η λογοτεχνία, έχουν εξελιχθεί με τον χρόνο και έχουν αναγνωρίσει τη συμβολή του ημερολογίου, αποδίδοντάς του τόσο ερευνητική όσο και εκπαιδευτική αξία. Μελέτες για τη χρήση του ημερολογίου ως εναλλακτική μέθοδο διδασκαλίας έχουν διεξαχθεί σε διάφορες χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, της Βρετανίας και άλλων. Μερικά παραδείγματα μελετών και ερευνών που έχουν διεξαχθεί σχετικά με τη χρήση του ημερολογίου ως εναλλακτική μέθοδο διδασκαλίας είναι, «Διαδικασίες, στρατηγικές και τεχνικές για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: μια προτεινόμενη μεθοδολογία» από τη Σ., Αυγητίδου (2016) «Journal writing in mathematics: effects on reflective practice and mathematics achievement" by D. D. Tarr and R. C. Reys (2006),Diary Keepingin Writing Education των Betul Keray Dincel, Hilmi Savur (2018). Αυτές οι μελέτες αναφέρονται σε διαφορετικά επίπεδα και αντικείμενα διδασκαλίας, αλλά κοινό τους είναι ότι εξετάζουν τη χρήση του ημερολογίου ως εργαλείο διδασκαλίας που αξιοποιείται για την ανάπτυξη προφορικής και γραπτής έκφρασης, εκμάθηση νέων γνώσεων και κριτικής σκέψης.el_GR
dc.format.extent65 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΒody/word performance writing" Μethodel_GR
dc.titleΤο ημερολόγιο της μεθόδου «body/word performance writing» του Χρήστου Πολυμενάκου στη διδασκαλία και εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present thesis focuses on the experimental application of the "body/word performance writing" method of Christos Polymenakos in an Ancient Greek class of the eight grade at a school in Paphos. This small scale action research took place in Nicolaideio Middle School for the first time and was mainly related to the maintenance and updating of a diary by a group of students of a particular class. The implementation of the tool came into effect in mid-January of the last academic year and lasted until the beginning of February, including eight consecutive teaching periods. In this diary the students were asked to follow a specific structure and procedure which concerned the content of each teaching hour and the critique of the process and results, in order to check the achievement of the previous objectives agreed between the teacher and the students and the setting of new ones within the context of the students' perceptual needs. Subsequently, an analysis and discussion of the results based on the diary entries was carried out in order to draw the necessary conclusions of the research. The diary, since ancient times, has emerged as important for human psychology and man's desire to record his experiences. As a tool for recording life's time points, the diary has manifested its value over the centuries, where various kinds of diaries have been created. Scientific terms and approaches, such as psychology and literature, have evolved over time and recognized the diary's contribution, giving it both research and educational value. Studies on the use of journaling as an alternative teaching method have been conducted in various countries worldwide, including the USA, Australia, Britain and others. Some examples of studies and research that have been conducted regarding the use of the journal as an alternative teaching method are, "Processes, strategies and techniques for teacher training: a proposed methodology" by S. Avgitidou (2016) "Journal writing in mathematics: effects on reflective practice and mathematics achievement" by D. D. Tarr and R. C. Reys (2006), Diary Keeping in Writing Education by Betul Keray Dincel, Hilmi Savur (2018).These studies refer to different levels and subjects of teaching, but what they have in common is that they examine the use of the diary as a teaching tool used to develop oral and written expression, learning new knowledge and critical thinking.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record