Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπάζου, Αθηνά
dc.contributor.authorΝαυρούζογλου, Μαρία
dc.contributor.otherNavrouzoglou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-05T07:59:51Z
dc.date.available2023-09-05T07:59:51Z
dc.date.copyright2023-09-04
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΕΛΛ/2023/00008el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5696
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην αρχαία ελληνική κοινωνία της κλασικής εποχής επικρατούσαν παράλληλα δύο παραδό-σεις, σε σχέση με τη θεραπεία. Η παραδοσιακή θεουργική ιατρική των ιερών και η «ιπποκρα-τική» ιατρική με την εισαγωγή του ορθολογισμού. Η παρούσα πτυχιακή διατριβή πραγματεύ-εται τη σχέση του Ιπποκράτη με τους ιαματικούς θεούς της αρχαιότητας, μέσα από τα κείμε-να του ιπποκρατικού "corpus" και τη βιογραφική παράδοση για τον Ιπποκράτη. Η έρευνα διεξάγεται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στους ιαματι-κούς θεούς της αρχαιότητας, Παιήονα, Απόλλωνα, Ασκληπιό, Υγεία, Πανάκεια. Ο πιο σημαντι-κός ήταν ο Ασκληπιός. Θεράπευε ασθενείς στα Ασκληπιεία, που ήταν αρχαία ιατρικά κέντρα με κοιτώνες, όπου οι ασθενείς θεραπεύονταν ενώ κοιμόντουσαν. Παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά ενός Ασκληπιείου και καθορίζονται οι όροι θεραπείας της παραδοσιακής θρησκευτικής ιατρικής. Στη δεύτερη ενότητα προσδιορίζονται οι όροι άσκησης της «ιπποκρα-τικής» ιατρικής, με την εισαγωγή του ορθολογισμού στην αναζήτηση της αιτιολογίας των α-σθενειών, στη διάγνωση και τέλος στη θεραπεία. Τέλος, στην τρίτη ενότητα διερευνάται κατ΄ αρχάς κατά πόσον οι δύο αυτές παραδόσεις τέμνονταν, και στη συνέχεια οι σχέσεις του ιστο-ρικού προσώπου του Ιπποκράτη με τους ιαματικούς θεούς της αρχαιότητας. Σύμφωνα με τις πηγές που έχουμε στη διάθεσή μας, οι δύο παραδόσεις ήταν συμπληρωματι-κές και όχι ανταγωνιστικές και ο Ιπποκράτης υπήρξε περήφανος Ασκληπιάδης, απόγονος του Ασκληπιού, σε όλη του τη ζωή.el_GR
dc.format.extentvii, 28 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΑρχαία Ελλάδα -- Ιαματικοί Θεοίel_GR
dc.titleΟ Ιπποκράτης και οι Ιαματικοί Θεοί της Αρχαιότηταςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the ancient Greek society of the classical era, there were two predominant traditions in rela-tion to healing simultaneously. The traditional religious medicine of the sanctuaries and the "hip-pocratic" medicine based on the introduction of rationalism. The current thesis elaborates on the connection of Hippocrates with the curative gods of antiquity through texts of the Hippocratic "corpus" and the biographical tradition about Hippocrates. This research is conducted in three chapters. In the first chapter, there is a reference to the heal-ing gods of antiquity, namely Paean, Apollo, Asclepius, Hygieia and Panacea. The most important was Asclepius. He cured patients in the Asclepieia, which were sanctuaries and ancient medical centers with dormitories, where patients were cured while sleeping. The basic characteristics of an Asclepieion are presented and the terms of traditional religious medicine remedy are defined. In the second chapter, the terms of "Hippocratic" medicine practices are clearly specified in the wake of the introduction of rationality in quest of the causes of diseases, their diagnosis and ulti-mately their treatment. Finally, in the third chapter, the degree of the connection between the two healing traditions and the relations of that eminent historical figure, Hippocrates, with the curative gods of antiquity are thoroughly explored. According to the sources we have at our disposal, these two traditions were complementary ra-ther than competitive and Hippocrates himself was a proud Asclepiad, who remained an Asclepi-us descendant throughout his life.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record