Ηλεκτρονικός φάκελος ασθενή και εφαρμογές ηΥγείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2023-06Συγγραφέας
Νικητίδης, Νικόλαος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Εισαγωγή: Η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει όπως είναι αναμενόμενο και το χώρο της υγείας.
Έτσι, αναπτύσσεται η ηλεκτρονική υγεία, της οποίας προϊόν αποτελεί ο ηλεκτρονικός
φάκελος υγείας (ΗΦΥ). Ενδιαφέρον αποτελεί η στάση των επαγγελματιών υγείας απέναντι
σε αυτόν καθώς καθορίζει το επίπεδο αποδοχής και αποτελεσματικότητάς του.
Υλικό και μέθοδος: Υλοποιήθηκε πρωτογενής, ερευνητική, συγχρονική μελέτη.
Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που συντάχτηκε εκ νέου από τα
στοιχεία της βιβλιογραφίας. Αποτελούνταν από ενότητες με ερωτήματα τύπου Likert.
Αποτελέσματα: Επί συνόλου 18 συμμετεχόντων η εισαγωγή του ΗΦΥ στη μονάδα υγείας
είχε αποτιμήσεις (μέσες τιμές πενταβάθμιας κλίμακας Likert) μεταξύ 3,1 – 3,5, η υποστήριξη
2,9 - 3,1, ενώ το κόστος 3,1 - 4. Η λειτουργικότητα 3,1 – 3,6, η επίδραση στους επαγγελματίες
υγείας 2,4 – 2,9, ενώ στους ασθενείς 2,9 – 3,3. Η βελτίωση της κλινικής φροντίδας
αποτιμήθηκε 3,4 – 3,9, η ικανοποίηση του χρήστη 2,5 – 3,6 και τα προϊόντα της ηλεκτρονικής
υγείας 3,7 - 4,1.
Συζήτηση: Η διαδικασία εισαγωγής του ΗΦΥ, όπως και η υποστήριξη, δε σχεδιάστηκε και
υλοποιήθηκε υποδειγματικά, αλλά από την άλλη δεν ήταν πολύ προβληματικές. Το κόστος
αρχικής τοποθέτησης και λειτουργίας κρίνεται αποδεκτό με εμφανή την πεποίθηση
προοπτικής εξοικονόμησης χρημάτων στο μέλλον. Η λειτουργικότητα ανταποκρίνεται στις
ανάγκες, με περιθώρια βελτίωσης. Δεν εντοπίζεται ιδιαίτερη επίδραση στους επαγγελματίας
υγείας ούτε και στους ασθενείς. Η πεποίθηση της βελτίωσης της φροντίδας υγείας είναι
εμφανής. Γενικά, ο χρήστης του ΗΦΥ είναι ευχαριστημένος και έχει θετική άποψη για τα
προϊόντα της ηλεκτρονικής υγείας.
Συμπεράσματα: Παρά τα ενδεχόμενα προβλήματα και εμπόδια που εντοπίζει η
βιβλιογραφία, η εμπειρία του χρήστη των ερωτώμενων είναι θετική, φυσικά, με δυνατότητες
βελτίωσης.