dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Αύρα | |
dc.contributor.author | Μήτσου, Κυριακή | |
dc.contributor.other | Mitsou, Kyriaki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T10:54:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T10:54:10Z | |
dc.date.copyright | 2023-09-01 | |
dc.date.issued | 2023-04 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2023/00179 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5685 | |
dc.description | Περιέχρι βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο να καταγράψει το φαινόμενο του Live Streaming μέσα από τρεις διαφορετικές κατηγορίες: το Live Streaming με κοινό, το Live Streaming χωρίς κοινό και τις διαδικτυακές (zoom) παραστάσεις. Ποιο είναι το τοπίο που διαμορφώνεται και πώς ο ηθοποιός λειτουργεί και υπάρχει μέσα σε αυτό; Ποια είναι η νέα σχέση που διαμορφώνεται σε σχέση με τον παραστατικό χώρο, το κοινό, την τεχνολογία;
Με τον όρο «φιλοσοφία» εννοούμε την ιδέα του Live Streaming σε θεωρητικό επίπεδο, εξετάζεται δηλαδή το πώς διαμορφώθηκε εξελικτικά, καθώς και το πλαίσιο που ορίζει για τους ηθοποιούς του θεάτρου. Παράλληλα, θα εξεταστεί και η πρακτική του εφαρμογή.
Για το σκοπό αυτό ερωτήθηκαν 18 άνθρωποι του θεατρικού χώρου, ηθοποιοί, σκηνοθέτες και συντελεστές διαφορετικής εθνικότητας, που πήραν μέρος σε αυτές τις εμπειρίες. Προφανώς και το μέγεθος των συμμετεχόντων δεν είναι ένα επαρκές νούμερο που θα καλύψει το εύρος του φαινομένου, αλλά αυτό περιορίζεται ακριβώς και από την έκταση που παραχωρεί η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αλλά και ο περιορισμός του χρόνου. Ωστόσο είναι ένα ικανοποιητικό δείγμα απ’ όπου μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το πως αισθάνθηκαν οι ηθοποιοί σε αυτές τις διαδικασίες, τι ήταν αυτό που τους ενόχλησε, τι τους χαροποίησε και πώς εν ολίγοις λειτούργησε το μέσο αυτό για την καλλιτεχνικότητά τους δημιουργικά και επαγγελματικά.
Επιχειρήθηκε να καταγραφεί εμπράκτως το φαινόμενο και να ερευνηθεί αν όντως αποτέλεσε ένα νέο πλαίσιο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας που θα μπορούσε να σταθεί και αυτόνομα μετά το πέρας του σκοπού που εξυπηρέτησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πόσο θα μπορούσε να απειλήσει την ύπαρξη του θεάτρου και πόσο μπορεί να προσδώσει στο επάγγελμα του ηθοποιού, στους θεατρικούς οργανισμούς αλλά και στο κοινό μία νέα προοπτική. Για του λόγους αυτούς και για την καλύτερη αποτύπωση της πραγματικότητας χρησιμοποιήθηκε επί το πλείστον το πρωτογενές υλικό των συνεντεύξεων. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 264 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Live Streaming -- Θέατρο | el_GR |
dc.title | Η νέα ταυτότητα του ηθοποιού στο τοπίο της «Φιλοσοφίας» και της πρακτικής του Live Streaming θεάτρου κατά τον 21ο αιώνα. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of this postgraduate thesis is to describe the phenomenon of Live Streaming through three different categories, Live Streaming with an audience, Live Streaming without an audience and online (zoom) performances. How is the new landscape transformed and how does the actor function and exist in it? What is the new relationship that is formed in the relationship with the performance space, the audience, and the technology?
By using the term "philosophy" we mean the idea of Live Streaming at a theoretical level, namely, how it has been shaped over the years and the framework it sets for the actors Moreover, we will also look at its practical application.
For this purpose, we questioned 18 people from the industry, actors, directors and technicians of different ethnicities, who had these experiences. Obviously, the size of the participants is not a sufficient number that will cover the scope of the phenomenon, but this is limited precisely by the area that the present postgraduate thesis provides, but also by the time limitation. However, it is a satisfactory sample from which they can be drawn safe conclusions about how the actors felt in these processes, what bothered them, what made them happy and in short how this medium worked for their artistry creatively and professionally.
The purpose is to attempt to record the phenomenon in practice and to investigate whether it really constituted a new context of artistic expression and creation that could stand independently after the end of the purpose it served during the pandemic, how much it could threaten the existence of the theater and how much can give the acting profession, theater organizations and the public a new perspective. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |