Show simple item record

dc.contributor.advisorΝεοφύτου, Τάνια
dc.contributor.authorΣωφρονά, Ειρήνη
dc.contributor.otherSofrona, Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-01T10:54:00Z
dc.date.available2023-09-01T10:54:00Z
dc.date.copyright2023-09-01
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΘΣΠ/2023/00178el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5684
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή φιλοδοξεί να εμβαθύνει στο έργο του σύγχρονου δημιουργού Ivo van Hove, ενός εκ των κορυφαίων σκηνοθετών της Ευρώπης, του οποίου η καριέρα έχει ξεπεράσει τα διεθνή σύνορα, αμφισβητώντας τις καθιερωμένες αντιλήψεις για τη δημιουργία του θεάτρου. Εξετάζοντας, αρχικά, την έννοια του Θεάτρου του Δημιουργού, το θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών παραμέτρων του και τα θεμελιώδη σημεία του μετα-δραματικού θεάτρου, η μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει και θέτει ως πεδία έρευνας τη διερεύνηση και εφαρμογή τους μέσω της πορείας, του έργου και των βασικών χαρακτηριστικών της τέχνης του Ivo van Hove. (Αισθητική, επιρροές, σημαντικές παραγωγές, καινοτομίες, επαναστατικές προσεγγίσεις στα κείμενα, σχέσεις με θέατρα και οργανισμούς, τρόπος με τον οποίο εμπνέεται και δουλεύει, μέθοδος εργασίας, σχέσεις με τον ηθοποιό/ερμηνευτή, το κοινό/θεατή και με το ίδιο το θεατρικό υλικό). Εν συνεχεία, ως μέρος μιας οιονεί πρακτικής εφαρμογής, καταπιάνεται με αντιπροσωπευτικά παραδείγματα παραστάσεών του, Σκηνές από ένα γάμο του Μπέργκμαν, Έντα Γκάμπλερ του ‘Ιψεν και Ταρτούφος ή Ο Υποκριτής του Μολιέρου, παραστάσεις διαφορετικού είδους και ύφους, προκειμένου να επιτευχθεί μια πληρέστερη ιχνηλάτηση της καλλιτεχνικής του πορείας. Αντιμετωπίζοντας τις τρεις παραστάσεις ξεχωριστά, εξετάζονται η δομή, η γενικότερη αισθητική των συγκεκριμένων παραστάσεων και οι διαδικασίες μετάβασης από τα κείμενα στην παράσταση, βάσει της προσωπικής προσέγγισης, ανάγνωσης, ερμηνείας και οράματος του σκηνοθέτη. Από την ανάλυση αυτή απορρέουν, αυτομάτως, και συσχετισμοί με χαρακτηριστικά, τα οποία, εν δυνάμει, εντάσσονται στο πλαίσιο του μεταδραματικού σύμπαντος. Η μέθοδος προσέγγισης, η οποία ακολουθήθηκε για τη στοιχειοθέτηση της έρευνας, είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση, αναζήτηση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες, άρθρα και συνεντεύξεις στο διαδίκτυο, καθώς και συλλογή πληροφοριών και θεατρικών κριτικών, οι οποίες έχουν καταγραφεί για τις συγκεκριμένες παραστάσεις. Εν είδει επιλόγου, παρατίθενται κάποιες σκέψεις, οι οποίες αφορούν στη σύγχρονη μορφή της παράστασης, όπως αυτή προκύπτει μέσα από την αισθητική του θεάτρου του Δημιουργού, και στη σύνδεσή της με την πραγματικότητα και, κατ’ επέκταση, το θεατή, δίνοντας το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα στο θεματικό αυτό πεδίο.el_GR
dc.format.extent97 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectIvo Van Hoveel_GR
dc.titleΤο Θεατρικό Σύμπαν του Ivo van Hove. Σκηνοθετική προσέγγιση των έργων, Σκηνές Από Ένα Γάμο του Μπέργκμαν, Έντα Γκάμπλερ του ‘Ιψεν και Ταρτούφος ή Ο Υποκριτής του Μολιέρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis master's thesis aspires to delve deeper into the work of the contemporary creator Ivo van Hove, one of Europe's top directors, whose career has crossed international borders, questioning established notions of theatre creation. Examining, initially, the concept of the Theatre of the Director-Auteur, the theoretical background of its basic parameters and the fundamental points of the post-dramatic theatre, the master's thesis aims and sets as fields of research the investigation and application of them through the course, the work and the key features of Ivo van Hove's art. (Aesthetics, influences, major productions, innovations, revolutionary approaches to texts, relationships with theatres and organizations, way of inspiration and work, working method, relationships with the actor/performer, the audience/spectator and with the theatrical material itself ). Then, as part of a quasi-practical application, deals with representative examples of his plays, Bergman's Scenes from a Wedding, Ibsen's Edda Gabler and Moliere's Tartuffe or The Hypocrite, plays of different genres and styles, in order to achieve a fuller tracing of his artistic career. Dealing with the three performances separately, the structure, the general aesthetics of the specific performances and the processes of transition from the texts to the performance are examined, based on the personal approach, reading, interpretation and vision of the director. Correlations with characteristics, which potentially fit into the context of the post-dramatic universe, automatically, follow from this analysis. The method of approach, which was followed to compose the research, is the literature review, searching articles in scientific journals and online libraries, articles and interviews on the internet, as well as collecting information and theatre reviews, recorded for the specific performances. As an epilogue, some thoughts are listed, which concern the modern form of the performance, as it emerges through the aesthetics of the Theatre of the Director-Auteur, and its connection with reality and, by extension, the audience, giving the impetus for further research in this thematic field.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record