Marketing φαρμακευτικών προϊόντων – Μελέτη περίπτωσης στρατηγικού σχεδιασμού με χρήση εργαλείων SWOT και PESTLE ανάλυση
Abstract
Η φαρμακευτική βιομηχανία, αποτελεί τα τελευταία χρόνια, έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους. Στην παρούσα εργασία θα γίνει μια προσπάθεια μελέτης του marketing των φαρμακευτικών προϊόντων και των ζητημάτων που αφορούν τη φαρμακευτική αγορά.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα στοιχεία που αφορούν το marketing γενικότερα, όπως είναι η έννοια, η φιλοσοφία, ο στόχος και του μίγμα του marketing.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια προσπάθεια μελέτης του marketing φαρμακευτικών προϊόντων, σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας που το διέπουν και τα κανονιστικά και ρυθμιστικά πλαίσια, όπως έχουν καταρτιστεί και από την Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Marketing.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι πρακτικές, που εφαρμόζονται αναφορικά με την προώθηση των φαρμακευτικών προϊόντων και πιο συγκεκριμένα μέσω της διαφήμισης και των ηλεκτρονικών μέσων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η αγορά των φαρμακευτικών προϊόντων, με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες που τη διέπουν. Παρουσιάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη της όσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση, καθώς και τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, εξετάζεται η μελέτη περίπτωσης της φαρμακευτικής εταιρείας Boehringer Ingelheim. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται τα ιστορικά ορόσημα της εταιρείας και η ανάπτυξη αυτής και η παρουσία της στη Ελλάδα. Εξετάζονται ακόμα οικονομικά στοιχεία, επενδύσεις, οι στρατηγικές της συνεργασίες με άλλες εταιρείες του κλάδου καθώς και η στρατηγική αειφορίας. Τέλος, επιχειρείται η μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού, με τα διαγνωστικά εργαλεία SWOT και PESTLE ανάλυση.
Στο τελευταίο κεφάλαιο που θα αποτελεί και τον επίλογο της παρούσας εργασίας, θα παρατεθούν τα όποια συμπεράσματα θα προκύψουν.