Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιάκκιρος, Ανδρέας
dc.contributor.authorΚρητικού, Ιφιγένεια
dc.contributor.otherKritikou, Ifigenia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-08-04T09:51:41Z
dc.date.available2023-08-04T09:51:41Z
dc.date.copyright2023-08-04
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.otherΕΠΑ/2023/00079el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5597
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εμπειρία και οι γνώσεις στον τομέα της Ρομποτικής έχουν δημιουργήσει ένα όλο και περισσότερο θετικό κλίμα εφαρμογής της στο χώρο της εκπαίδευσης. Όπως έχει διαπιστωθεί από διάφορες έρευνες ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία στον προγραμματισμό- χειρισμό ρομποτικών κατασκευών, καθώς και στην ανάπτυξη διαθεματικών συνθετικών εργασιών. Εφαρμογές της εκπαιδευτικής ρομποτικής με μαθητές και εκπαιδευτικούς έδειξαν θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη του τεχνολογικού εγραμματισμού, της επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα στην ορθή διαχείριση σκέψης. Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την πιο σύγχρονη έκφανση του εποικοδομητισμού στη διδασκαλία και εισάγεται σαν νέα διδακτική μέθοδος . Μέσα λοιπόν σε αυτό το θεωρητικό πλαίσιο διατυπώθηκε ο σκοπός της παρούσας έρευνας, ο οποίος είναι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως νέα διδακτική μέθοδος. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε έρευνα μεικτών μεθόδων. Η ποσοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε με την διάθεση ψηφιακών ερωτηματολογίων, σε εν ενεργεία νηπιαγωγούς και δασκάλους, όλης της χώρας. Ενώ παράλληλα, η ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μορφή συνεντεύξεων, σε τρία πρόσωπα, με διαφορές ως προς το φύλο, την ηλικία, τα έτη προϋπηρεσίας, το επίπεδο σπουδών τους, καθώς και τη βαθμίδα του σχολείου στο οποίο εργάζονται. Σημαντικά ευρήματα της παρούσας μελέτης είναι: πρώτον, ότι οι εκπαιδευτικοί (νηπιαγωγοί και δάσκαλοι) αναγνωρίζουν τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής και θέλουν να την ενσωματώσουν στις διδασκαλίες τους. Δεύτερον, το μεγαλύτερο συντριπτικά ποσοστό των εκπαιδευτικών έχουν κάνει κάποιου είδους επιμόρφωση πάνω σε θέματα εκπαιδευτικής ρομποτικής, αποσπώντας ποικίλα βιώματα και εμπειρίες. Τρίτον, το κυριότερο πρόβλημα των εκπαιδευτικών είναι η απουσία υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία τους, κάτι που αποτελεί και τον ουσιαστικό ανασταλτικό παράγοντα για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Ταυτόχρονα, το πρόβλημα αυτό καλλιεργεί μια ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς, που επιμορφώθηκαν μεν αλλά ποτέ δεν εφάρμοσαν στην πραγματικότητα. Η συζήτηση και η ερμηνεία των παραπάνω αποτελεσμάτων, οδηγεί αφενός στην πρόταση απόσπασης οικονομικών πόρων από το κράτος, για τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικά υλικά ρομποτικής, και αφετέρου στην δημιουργία πρακτικών ενσωμάτωσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών.el_GR
dc.format.extent110 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel_GR
dc.subjectEducational roboticsel_GR
dc.titleΜέθοδος εισαγωγής της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ως ουσιαστικό στοιχείο αλλαγής στην εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe experience and knowledge in the field of Robotics have created an increasingly more positive climate of its implementation in the field of education. As has been established from various researches enhances the educational process in programming; handling robotic constructions as well as in the development of interdisciplinary synthetic projects. Applications of educational robotics with students and teachers have shown positive results in the development of technological literacy, problem solving and more generally in proper thought management. Educational robotics is the most modern expression of constructivism in teaching and is introduced as a new teaching method. It is within this theoretical framework that the purpose of this research was formulated, which is the introduction of educational robotics in primary education as a new teaching method. Mixed methods research was carried out for this purpose. The quantitative survey was carried out by making digital questionnaires available to practicing kindergarten teachers and teachers across the country. At the same time, the qualitative survey was conducted in the form of interviews, in three persons, with differences in gender, age, years of experience, level of study, as well as the level of the school in which they work. Important findings of this study are: first, that teachers (kindergarten teachers and teachers) recognize the benefits of educational robotics and want to incorporate it into their teachings. Secondly, the vast majority of teachers have done some kind of training on educational robotics, gaining a variety of experiences and experiences. Thirdly, the main problem of teachers is the lack of logistical infrastructure in their schools, which is the essential deterrent to the implementation of educational robotics. At the same time, this problem fosters insecurity among teachers, who have been trained but never actually applied. The discussion and interpretation of the above results leads on the one hand to the proposal to extract financial resources from the state for equipping school units with educational robotics materials, and on the other hand to the creation of practices for integrating educational robotics into the curricula, to facilitate teachers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record