Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιμνιώτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤζιάζας, Κώστας
dc.contributor.otherTziazas, Kostas
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-02-08T07:18:06Z
dc.date.available2023-02-08T07:18:06Z
dc.date.copyright2023-02-06
dc.date.issued2022-11
dc.identifier.otherΑΥΔ/2022/00109el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5485
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται την υλοποίηση μιας Εκτίμησης Αντικτύπου Προσωπικών Δεδομένων (ΕΑΠΔ) στο περιβάλλον ενός «έξυπνου αεροδρομίου», χρησιμοποιώντας σαν υποστηρικτικό εργαλείο μια μεθοδολογία διαχείρισης κινδύνου ως προς την ασφάλεια της επεξεργασίας. Σε πρωταρχικό στάδιο δίνουμε τον ορισμό του τι είναι ένα «έξυπνο» αεροδρόμιο σύμφωνα με την βιβλιογραφία και τα ειδικά χαρακτηριστικά που φέρουν τα «έξυπνα» αεροδρόμια. Ακολούθως αναλύουμε τα διαφορά θέματα ασφάλειας αλλά και προστασίας προσωπικών δεδομένων που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα αεροδρόμια. Μετέπειτα, γίνεται μια ειδική επισκόπηση των αεροδρομιακών συστημάτων που επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα, δίνοντας έμφαση στον κύκλο ζωής των δεδομένων αλλά και την δομή τους καθώς και μια ανάλυση των απαιτήσεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Στο πρακτικό μέρος της διατριβής, πραγματοποιείται μία συστηματική προσέγγιση των κινδύνων για τα προσωπικά δεδομένα και για την αντιμετώπισή τους υλοποιείται μία εκτίμηση αντικτύπου ως προς την προστασία δεδομένων (ΕΑΠΔ), αξιοποιώντας τη μεθοδολογία, αλλά και το σχετικό λογισμικό ανοικτού κώδικα , της ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων της Γαλλίας (CNIL). Επιπρόσθετα γίνεται χρήση της μεθοδολογίας OCTAVE -Allegro για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση των κινδύνων για την ασφάλεια των πληροφοριών. Με την ολοκλήρωση της ΕΑΠΔ, η οποία δύναται να αποτελέσει οδηγό για κάθε αντίστοιχη περίπτωση, εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα που θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν τον οποιονδήποτε αεροδρομιακό φορέα που πραγματοποιεί μία τέτοια επεξεργασία.el_GR
dc.format.extentx, 130 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR)el_GR
dc.subjectGeneral Data Protection Regulation (GDPR)el_GR
dc.titleΕκτίμηση αντίκτυπου σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα που επεξεργάζονται τα έξυπνα αεροδρόμια. Μελέτη περίπτωσης.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis deals with the application of a Personal Data Impact Assessment (PDIA) in a "smart airport" environment, using as a supporting tool, a risk management methodology for the secure processing of information. At a primary stage, we define what a "smart" airport is according to the literature and the special characteristics that "smart" airports have, then we analyze the different security issues that modern airports face. After that, a precise overview of airport systems that process this type of personal data is given, emphasizing to the structure and life cycle of the data, followed by an analysis of the requirements of the General Regulation for the Protection of Personal Data (GDPR). In the practical part of the thesis, a systematic approach is followed to identify the threats regarding personal data and a data protection impact assessment (DPIA) is conducted to address those risks utilizing the methodology, but also the relevant open-source software, of the independent Protection Authority Data of France (CNIL). In addition, the OCTAVE-Allegro methodology is used to identify and evaluate information security risks. With the completion of the DPIA, which can be used as a guide for each respective case, important conclusions are drawn that could guide any airport operator that carries out such processing.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record