Η διδασκαλία της κυβερνοασφάλειας στη Μέση Τεχνική Εκπαίδευση
Abstract
Παρά το γεγονός ότι το Διαδίκτυο έχει επηρεάσει θετικά τις ζωές των ανθρώπων, προέκυψαν αρνητικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου. Περιπτώσεις όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η διαδικτυακή απάτη, η ρατσιστική κακοποίηση, η πορνογραφία και ο τζόγος είχαν αυξηθεί πάρα πολύ λόγω της έλλειψης συνειδητοποίησης και αυτο-μηχανισμού μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου για να προστατευθούν από το να πέσουν θύματα αυτών των πράξεων. Ένα από τα ζωτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι η καλλιέργεια της γνώσης και της ευαισθητοποίησης μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου από την πρώιμη ηλικία τους, δηλαδή των παιδιών. Τα παιδιά, συγκεκριμένα, είναι σημαντικό να εκπαιδεύονται ώστε να λειτουργούν με ασφαλή τρόπο στον κυβερνοχώρο και να προστατεύονται στη διαδικασία. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διεξοδική μελέτη των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών μηχανικής υπολογιστών και ηλεκτρολογίας των Τεχνικών Σχολών της Κύπρου σχετικά με τη διδασκαλία της κυβερνοασφάλειας στα σχολεία.
Μέθοδος: Η μέθοδος έχει χρησιμοποιηθεί είναι αυτή της ποσοτικής έρευνας. Το μέσο συλλογής δεδομένων της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο, το οποίο δόθηκε ηλεκτρονικά στα σχολεία Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης της Κύπρου. Το δείγμα της έρευνας αποτελειτο από 100 εκπαιδευτικούς μηχανικής υπολογιστών και ηλεκτρολογίας. Τα δεδομένα της έρευνας αυτής κωδικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής συγκρίθηκαν και με άλλες όμοιες έρευνες που έχουν γίνει σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έχουν δείξει ότι γενικά υπάρχει μια θετική στάση των εκπαιδευτικών για να διδάξουν το μάθημα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, παρόλα αυτά θεωρούν ότι θα υπάρχουν προβλήματα από την εφαρμογή αυτή λόγω του ότι είναι κάτι καινούργιο.
Συμπεράσματα: Συνεπώς, μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έχει φανεί ότι οι εκπαιδευτικοί της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης της Κύπρου θα ήθελαν να διδάξουν το μάθημα της ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο στις Τεχνικές Σχολές της Κύπρου. Παρόλα αυτά θα χρειάζονταν επιμόρφωση για να γίνει αυτό. Είναι σημαντικό να γίνει μια μεγαλύτερη έρευνα με ακόμα μεγαλύτερο δείγμα ώστε να παρουσιαστούν οι στάσεις των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της Κύπρου για τη διδασκαλία της κυβερνοασφάλειας στα σχολεία.