Τράπεζες: Εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης
Abstract
Ζούμε στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας και της συνεχούς εξέλιξης. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα δεν αποχωρίζονται τις έξυπνες συσκευές και το διαδίκτυο για την εκτέλεση των καθημερινών τους δραστηριοτήτων. Οι τράπεζες αναμφίβολα δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από όλη αυτή την ψηφιακή επανάσταση. Σκοπός εκπόνησης της διατριβής αυτής είναι να ερευνηθεί η χρήση των εναλλακτικών τραπεζικών καναλιών εξυπηρέτησης πελατών. Πιο συγκεκριμένα θα γίνει μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην πορεία και εξέλιξη των εναλλακτικών τραπεζικών καναλιών εξυπηρέτησης. Επίσης θα αναφέρουμε κάποιες μορφές εναλλακτικών καναλιών , όπως και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τους τόσο από την πλευρά των πελατών όσο και των τραπεζών. Ακόμη θα δούμε ποιους κίνδυνους ελλοχεύει η χρήση τους αλλά και πως μπορούν να αντιμετωπιστούν. Τα βασικά ερωτήματα πως θα μας απασχολήσουν είναι πέντε. Πρώτο ερώτημα θα είναι κατά πόσο υπάρχει χρήση ή μη χρήση των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης των τραπεζών. Το δεύτερο ερώτημα θα βασίζεται στις προτιμήσεις που έχουν οι πελάτες, δηλαδή ποια εναλλακτικά κανάλια προτιμούν να χρησιμοποιούν περισσότερο και ποιοι οι λόγοι που χρησιμοποιούν ή όχι τα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης των τραπεζών. Στο τρίτο ερώτημα θα προσπαθήσουμε να δούμε αν η χρήση των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης επηρεάστηκε από την πανδημία του Covid-19. Τέταρτο ερώτημα είναι να δούμε αν επιφέρει επιπτώσεις προς τα συνηθισμένα κανάλια εξυπηρέτησης των τραπεζών η εναλλακτική τραπεζική. Πέμπτο και τελευταίο ερώτημα να είναι αν η «εικόνα» δηλαδή το όνομα-φήμη μιας τράπεζας επηρεάζεται από αυτά τα κανάλια εξυπηρέτησης