Το digital marketing στο χώρο της εστίασης εν καιρώ πανδημίας
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει σκοπό να αναλύσει τις πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιήθηκαν εν καιρώ πανδημίας στο χώρο της εστίασης και να ανακαλύψει τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορεί να υιοθετήσει μία επιχείρηση. Για την καλύτερη κατανόηση της αγοράς και των καταναλωτικών συνηθειών, κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η συλλογή τόσο ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου, όσο και ποιοτικών, με την πραγματοποίηση συνεντεύξεων σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και σε ομάδα εστίασης (focus group). Τα αποτελέσματα που λήφθηκαν, υπογράμμισαν κάποιες καταναλωτικές τάσεις και νέες αγοραστικές συνήθειες που εδραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, και ταυτόχρονα, κατέδειξαν τη σημαντικότητα και αποδοτικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ στο χώρο των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα στον κλάδο της εστίασης. Παράλληλα, η ανάλυση των αποτελεσμάτων, μας έδωσε σημαντικές πληροφορίες για τις δημοφιλέστερες πρακτικές μάρκετινγκ που μπορούν να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις στον τομέα της εστίασης. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας, μία τέτοιου είδους επιχείρηση, θα πρέπει να έχει καλά ψηφιακά στοιχεία (“website” και “drip sequence”), καλή χρήση βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), αποτελεσματική χρήση “Pay-Per-Click” σε μηχανές αναζήτησης (“Google Ads”), αλλά και ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (“Facebook”, “Instagram”), που φαίνεται να αποτελούν το βασικότερο μέσο αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης του καταναλωτικού κοινού με την επιχείρηση.